torsdag den 28. april 2016

At være i kontrol


Jeg bruger min sidste restferiedag i morgen, det er perfekt timet i forhold til årets mest spændende prøveweekend. Udover at være tilmeldt 13 prøver er det også weekenden hvor Rallyjubilæumsbogen (officiel titel: Rally i Danmark. De første 10 år) udkommer. Bogen er trykt, men jeg har ikke haft den i hænderne og bladret i den, det glæder jeg mig RET meget til.

Alt det administrative og normale mentale har jeg styr på. Det, der adskiller denne prøve fra de fleste andre jeg har været til, udover at jeg skal op med alle tre hunde 2-3 gange både lørdag og søndag, er, at de ikke kan ligge i bilen. Så jeg slår telt op ved rallyringen i morgen, og har lånt hegn til kravlegård af Lonni.

Jeg tager til Jersie og træner lidt – det er kun hygge – og jeg har ikke valgt, hvilke hunde der skal med endnu. Lørdag og søndag har jeg helt styr på hvor jeg skal parkere og hvordan jeg skal komme fra parkering til rallyring/HTM-ring. Så alt det praktiske er på plads.

Vejret og diverse andet har jeg ikke mulighed for at kontrollere. Jeg har tøj klar til det hele.

Med hensyn til bogen er diverse praktisk også på plads. Personligt betyder det rigtigt meget for mig at bogen for det første kommer til tiden, for det andet ser ok ud og for det tredje at nogle specialeksemplarer, som jeg har bestilt, kommer samtidig. Det er eksemplarer til personer, som har bidraget specielt i forbindelse med tilblivelsen af bogen.

Søndag bliver programmet lidt anderledes end lørdag, fordi jeg også skal op i HTM, men det er også klaret, ved at jeg har HTM-tøjet på fra start og også har det på til rally, så kan jeg overskue det.

Det er heldigvis ikke noget, der er specielt ved tøjet, så det vil ikke vække opsigt i rallyringen :-)

Jeg glæder mig rigtigt meget til weekenden, men på en helt anden måde, end jeg havde troet for bare en måned siden.

Jeg har ikke trænet med Megan og Lille Bjørn overhovedet, og med Max har jeg næsten kun trænet motivation. Jeg har ingen forventninger til weekendens mange prøver udover at gå nogle sjove træningsbaner, og det er næsten grænseoverskridende at skrive.

Men det er sandt.

Ingen kommentarer: