tirsdag den 19. april 2016

Rally, rally, rally

En lækker championbane med dejligt flow
 
Det har virkelig været en dag i rallyens tegn.

I morges kunne jeg med stor glæde annoncere at Caroline Ravrot er startet som rallyinstruktør i Sydkystens Hundeskole. Hun har netop gennemført vores Rallyinstruktøruddannelse og er  en meget lovende instruktør.

Jeg havde taget en halv fridag for at kunne deltage i rallyprøver hos Annette på Garbogaard med Megan og Max. Annette havde lavet en dejlig championbane, én af dem hvor jeg bare tænkte, den ville jeg godt have lavet. Ovenfor et foto af banen.

Megan startede som nr. 3 af 11, Max sidst. Megan gik virkelig godt, men var også rigeligt frisk, så det kostede 2 x 13, med det løse endte vi med 62 point = IB, men hold da op hvor var hun glad, og det var bare en fornøjelse.

Opvarmningen med Max var primært på selve starten, som var bakke 3 skridt væk fra fører. Han kan lave den superflot, og han kan sitte i stedet for at dække, det er en hårfin balance. Det handler om mit tonefald, så det arbejdede vi med.

Max var i line under hele opvarmningen og indtil vi stod ved startskiltet. Han var ikke med fra start (blev siddende), vi gik ind i øvelse 1, han stod flot, falsetstemmen kom frem og han bakkede, jeg gik lidt ned i knæ og gav ny kommando i højt toneleje, og han var lige ved at sætte sig men bakkede. God start!

Vi havde to ommere og 6 1’ere (primært snus) og endte med 88 point (4. vinder) hvilket jeg var MEGET tilfreds med.

Flot arrangement og vi kunne tage afsted lige efter præmieoverrækkelsen.

Hjem og sætte hundene af, få et stykke mad, og så afsted til Jersie og stille op til det intensive rallykursus over 3 gange for Spaniel Klubben Region 2 med den klare målsætning, at deltagerne skal kunne bestå en begynderprøve 14. maj.

Der var to afbud, men de fire der kom, var det en fornøjelse at opleve. To engelske springer spaniels - Chacha (efter Flickan og Solo) og Knud, og to cockere - Silke og Milo - fire entusiastiske førere, det er et drømmehold og det kan kun blive godt.

De kom igennem to baner på 8 skilte hver, nogle korte sekvenser à 3 skilte samt en gennemgang af de øvrige skilte. De havde alle forberedt sig bl.a. ved at se Christinas video af begynderklasseøvelserne, og jeg var virkelig imponeret af niveauet. Der er nogle svære øvelser, som der skal trænes på, specielt bakning og gå-rundt om skiltene, skal der være fokus på til næste gang.

Jeg glæder mig allerede

Ingen kommentarer: