tirsdag den 2. august 2016

Især kan man komme i tvivl om, hr. Paul Rasmussen kan være ved sine sansers fulde brug

Opvarmning

Som mange ved, lægger jeg hver morgen et Godmorgen-foto på Facebook, taget nede på stranden i forbindelse med morgenlufteturen.

En fantastisk tirsdag morgen

Dagen i dag var særligt smuk – og endnu engang kunne jeg nyde at gå med tre hunde på en mennesketom strand.


Tirsdagstræningen i Søborg var tænkt som en sommeraktivitet i juni og juli. Så naturligvis fortsætter vi træningen i august. I dag var vi flyttet til Jersie, hvor Majbrit stillede med Caro og en sjov bane designet af Susann Wheadon (se ovenfor, find en finurlighed i sidste del af banen :-)), Lonni med Mayday, Morgan samt skilteholdere, kegler, spring og felt og jeg kom med Megan, Max og en stor kegle!

Totalt hyggeligt og meget effektivt og med tid til at specialtræne dobbeltspring ro, og snakke om dette og hint. Jeg mistede Megan én gang på banen, hvor hun gik i snus, fremsending til kegle og felt gik fint, dobbeltspring fik vi anden gang. Megan gik superflot, og selvom hun pustede lidt i varmen var hun ganske ubesværet på banen. Jeg lod det være med én bane med hende.

Max var på to gange og ved siden af trænede vi nogle få gange dobbeltspring ro. Begge banerne gik fint, men han var nok 10-15 % mere på anden gang, så jeg skal have eksperimenteret lidt mere med opvarmningen, som nok var lige i underkanten første gang. Ingen fejlmeldinger, men flere flydende ommere.

Det var svært tilfredsstillende at få trænet fulde baner, her hvor vi nærmer os prøverne på Bornholm om 11-12 dage, og stort set det eneste, jeg skal arbejde med, er mig selv. Det er timingen af nogle kommandoer, hastigheden af nogle signaler, tydeliggørelse af fremsendingskommandoer. Og på trods af mine fejl gik begge hundene superflot.

Skøn træningsaften!


Hov, hvor kom overskriften fra? Bo sendte i morges dødsannonce og nekrolog for Ib Monty, og skrev bl.a.: ”Vi har alle … personlige minder af forskellig slags … om Ib Monty.

Jeg fandt mit klareste minde i gemmerne, da jeg kom hjem. En anmeldelse af filmtidsskriftet Spotlight 13 fra marts 1976, hvor jeg blev omtalt som beskrevet. Læs selv den fulde anmeldelse ovenfor. 40 år siden, og den anmeldelse glemmer jeg ikke :-)

Ingen kommentarer: