søndag den 17. maj 2020

Rallyinstruktøruddannelse og rallytræning



Otto til rallytræning søndag morgen (video: Mette Thomsen)

I går havde Amanda og jeg sammen med 11 kursister og 4 inviterede ekvipager afsluttende eksamen af Rallyinstruktøruddannelsen 2020. Pga. Corona-situationen blev det et lidt andet setup end normalt, idet 6 kursister og 2 ekvipager mødtes kl. 9 i Jersie og sluttede ved 12:30-tiden. Derefter kom 5 kursister og 2 andre ekvipager med start kl. 13. Desuden var Otto og jeg ekvipage formiddag og Dumle og Amanda eftermiddag. På den måde holdt vi os indenfor de gældende grænser, og Amanda og jeg fik oplevet kursisterne ekstra tæt på.

Amanda, Dumle og Neel
Otto og jeg var ekvipager hos 4 af formiddagskursisterne og det var en fed oplevelse. Otto var superglad og på, han arbejdede fint og vi fik meget godt input til vores videre træning, det var lækkert. Da han var på fjerde gang, var han ret træt. Jeg fortalte bagefter Amanda, at hvis det ikke havde været en eksamen, havde jeg stoppet og sat ham i bilen. Og instruktøren sagde, at hvis det ikke havde været eksamen, havde hun bedt os om at stoppe 😊

Men Otto sprudler i den grad af energi og glæde, når vi træner, selvom han er træt, og det er skønt. Han er fantastisk, og jeg husker også at rose mig selv, for jeg har fået præcis det samarbejde, jeg har drømt om!

Otto efter en hård dag :-)
I dag fylder Otto 11 måneder, og vi havde en træningsaftale med Mette i Jersie kl. 9.

Hov, vil nogen tænke, som har læst min blog fra i fredags … I trænede en time fredag, han var på i går, og nu træner I igen?!

Rallytræning i Jersie
Ja, jeg var opmærksom på det, og jeg havde besluttet på forhånd, at vi udover at gå en tur på området i Jersie, ikke skulle andet end varme op og så gå en begynderbane med 100 % fokus på glæde og motivation, og med belønninger i rigt mål undervejs.

Mette filmede, videoen kan ses foroven, og jeg er 110 % tilfreds. Jeg havde en fed følelse hele vejen igennem, og jeg kan se på filmen at jeg agerede korrekt. Otto fokuserer, han er glad og hans motivation er helt i top. At han så også udførte en masse øvelser rigtigt pænt, er ren bonus ❤️

Bagefter gik Max den fulde bane (der var nogle ekspert- og championklasse skilte i forlængelse af begynderbanen), og han gik som en drøm. Der var næsten ingen lyd og hans fokus var eminent. Jeg var lige så forpustet efter den bane som efter Ottos, den helt rigtige forpustethed, som jeg har, når jeg ved at jeg har været fuldt koncentreret hele vejen.

Jeg var helt tro mod mine aftaler med mig selv, ikke mere træning med de to i den runde.

En fed start på dagen!

En kort opsummering af Ottos udvikling: Der sker en hel masse! Fokus på rally den sidste periode har virkelig båret frugt. Der kommer skilte og udstyr op i forskellige miljøer, og det fortsætter vi med; det eneste jeg stræber efter er, at Otto får fede oplevelser hver eneste gang. Vi har sammen skabt et godt fundament, og det skal styrkes endnu mere. Det er en helt anden tilgang end jeg har haft med Megan, Lille Bjørn og Max, og det føles så rigtigt og så godt.

Ingen der oplever Otto og mig sammen, er vist i tvivl om, at vi har det fantastisk sammen❤️

Ingen kommentarer: