torsdag den 4. juni 2020

Det skal være sjovt …


Morgenturene er ekstra fantastiske i disse sommerlige dage. Den traditionelle tur ud på badebroen, og et foto af begge hunde på bænken. Sådan skal det bare være 😊


Mandag. Det dejligste vejr.


En skøn cykeltur.

Lidt platforms træning og lidt højreposition med begge hunde.

Læse De tre musketerer færdig.

Jeg skulle have trænet rally med Christina om aftenen, men hold da op, det var varmt og … det endte med at jeg skrev til hende: ” Er det slapt at skrive at vi sidder i haven og nyder det fantastiske vejr og at jeg næsten ikke orker at træne i aften?” Det synes Christina var en helt lovlig grund, så vi mødes på næste mandag i stedet 😊


Tirsdag. Morgentur.

Arbejdsdag.



Nose Work træning ved Jersie Hallen. Det var virkelig varmt, og jeg var meget disciplineret med hundene, med gode pauser, masser af vand og kortere træningstid. Otto gik virkelig godt, og fik vist god evne til at komme tilbage efter forstyrrelser. Max havde mindre lyd igen, og gik også rigtigt pænt.


Jordbær til dessert, da jeg kom hjem, var lige i øjet!


I går. Morgentur.

Arbejdsdag.


Let og superlækker fiskefilet med tilbehør til aften.


I dag. Morgentur, meget blæsende.

Arbejdsdag.

Torsdag er normalt nordisk rallydag, men jeg har droppet de sidste træningsrunder. Ikke fordi jeg ikke vil fortsætte med nordisk rally, men jeg har ikke haft den rigtige følelse til træningerne, og så giver det jo ikke mening af fortsætte.


Frisk Otto :-) (foto: Mette Thomsen)

Hurtigere far!!! (foto: Mette Thomsen)
I stedet havde jeg lavet en træningsaftale med Mette på arealet ved Vikingeskibsmuseet i Roskilde, fedt område, med gode forstyrrelser. Jeg havde lavet en meget svær start på banen: tysker foran spring, synkronvending, spring-ro-spring, tulipan, dobbeltspring-ro-spring, og lidt efter kom et stræk med 9 begynderskilte, inden banen sluttede med sit, løb forbi to spring, indkald. Jeg varmede Max godt op, jeg var lidt irriteret (ikke godt) over nogle småting, og da han smuttede hen til Mette, lige da vi skulle til at gå banen, blev jeg sur, og resultatet blev ikke godt, og jeg afbrød.

Det er længe siden jeg under ”normale” træningsforhold har oplevet mig selv så ubalanceret, så det har virkelig givet stof til eftertanke. Max arbejdede selvfølgelig som en drøm, da jeg blev mig selv igen til sidst 😊

Otto fik jeg ikke varmet ordentligt op, det var lige ved at ligne noget med regnvejr, så jeg gav ikke mig selv ordentlig tid: Resultat: Otto var lige lovlig frisk. Men anden gang var han en stjerne. 9 skilte, en håndfuld belønninger og masser af fokus, og flot førerarbejde når Ottos fokus forsvandt indimellem, det sker når man kun er 11 måneder … En virkelig dejlig oplevelse med ham.

Tak til Mette for videoer, fotos og god feedback!


Aftensmaden var en dejlig pastaret.

Så er der tre fridage. Vi ville rigtigt gerne have været til Sverige og være med til at fejre Frasse, vores ældste barnebarn, som blev 6 år i går, men desværre er det ikke muligt. 3. juni var i øvrigt også Megans fødselsdag, og der har været mange minder, som jeg har glædet mig over. Selv Kirsten har talt om, at en engelsk springer spaniel er noget helt specielt, så måske?!

Ingen kommentarer: