fredag den 4. september 2020

Max, Otto og Hund i Fokus



I weekenden afholdes Hund i Fokus på Vilhelmsborg, med DM i Agility, HTM/FS, LP og Rally. Jeg har taget fri i dag, for at kunne gøre de sidste forberedelser i ro og mag, og i øvrigt bare slappe af.


I går kom der styr på præmiesiden af DM i rally. Et dygtigt sponsorudvalg (Mette, Stine, Charlotte, Birgitte, Karina) har været fantastiske til at samle præmier, og som det kan ses på fotoet, var der virkelig meget (og mere på gulvet). Kæmpetak til S.K.J. Maskinudlejning og Mette, fordi vi har måtte bruge deres lokaler til at samle præmierne. 101+ poser med præmier, det er meget flot, og der er fine præmier til alle. Det fylder også en del, for at sige det pænt, men med lidt fleksibilitet og specielt en masse plads i Amandas bil, så skulle det hele gerne ende på Vilhelmsborg søndag morgen.

Efter præmiepakningen var jeg omkring Charlotte Lia og hente rosetterne, som Sydkystens Hundeskole sponsorer til nr. 4-10 i hver klasse, og dem jeg sponsorer til dommerens favorit i de indledende runder. De er bare FLOTTE.

Jeg nåede lige hjem og vende inden turen gik til Albertslund med Otto, og anden runde af rally øvet holdet hos Lise. Det er bare SÅ godt, lige hvad jeg havde drømt om, og jeg får alle de tilbagemeldinger jeg kunne ønske mig, om områder vi skal arbejde med. Og jeg synes også allerede jeg man se udviklingen hos Otto.

Jeg tager færgen Odden-Århus i morgen 8:45, fordi jeg er tilmeldt FS2 med Max på Vilhelmsborg. Takket være stor fleksibilitet fra arrangørerne (tak Emmy!!!) er FS2 placeret, så vi ikke behøver at stresse, for at nå frem.

Jeg har længe luret på en mulighed for at gå op i FS2, men alle muligheder har været sammenfaldende med rally, så prøven i morgen er vores første mulighed i år.

Jeg har tjekket, og vi debuterede i FS1 28. marts 2016, musikken var en forkortet udgave af Beatles’ When I’m 64.

Vi debuterede i FS2 6. april 2019, og musikken var den samme, bare den fulde udgave. Og det er den stadig.


Vi har gået nummeret fire gange tidligere. Udover debuten som hvid hund ved det første DM 9. november 2019, den 20. oktober 2019 på Samsø og den 17. december ved juleafslutningen hos Aktivt Hundecenter/ Bluewyle K9

Så i morgen bliver det vores tredje officielle prøve og altså den første i år. Jeg har trænet lidt, men faktisk ikke ret meget, for da jeg først kom i gang, kunne jeg godt mærke, at vi havde godt styr på programmet.

Louise så det i fredags, vi fik talt om positioner i forhold til dommerne og nogle mindre forbedringer af programmet. Mandag så Liv den fulde udgave, og det var det bedste vi har vist, og vi blev enige om, at der ikke skulle trænes mere inden vi går op. Sådan er det blevet.

Jeg er blevet mere og mere vild med musikken. Det er sjovt, at jeg kan huske, at der er en masse detaljer, der direkte kan henføres til input jeg har fået i træningssituationer. Louise i starten og timinger af nogle cues, nogle placeringer af hænder. Johanna nogle overgange, og det med hands-up. Sonja nogle detaljer i forbindelse med bakningen. Anita nogle detaljer ved afslutningen. Og der er sikkert flere, der dukker op, jeg ved både Lonni og Liv også har givet input.

Hvis vi består i morgen, tilmelder vi DM på søndag. Vi er også tilmeldt på Samsø. Det bliver formentlig afslutningen på Max’ og min FS-karriere.

Nu skal de sidste ting gøres klar til weekenden. Pøj pøj til alle der er med, og jeg glæder mig til at hilse på en masse jer og dømme DM for første gang 😊

Ingen kommentarer: