søndag den 29. november 2009

Jeg kan nære mig!

Jeg synes virkelig det skrider godt fremad nu med Megan. Og det skyldes først og fremmest at jeg kan nære mig :-) Det indebærer:
  • korte træningspas
  • følge træningsplanen nøje – dvs. ikke fortsætte ud over det planlagte, men naturligvis gerne tage imod tilbyd udover det forventede!
  • fokus på belønningsstrategi/fokus på logrende hale hos Megan
  • acceptere at Megan er ”hvalp”, så jeg skal kunne leve med at der står et felt, og så ikke ”lige” prøve

Og hvad kommer der så ud af det?

  • en fantastisk fri ved fod i almindelig gang
  • glæde ved metalapporten, som vi leger med, og hun nu holder glad i 5+ sekunder
  • superflot Sid i gruppe 20 sekunder, knivskarp
  • og en masse hvalpeøvelser, som bare er sjove og udvikler sig

På næste søndag har jeg afslutning på tre hold i Sydkystens Hundeskole:

  • Hvalpeholdet får en afsluttende mini-rallyprøve, som bl.a. indeholder en trick efter eget valg
  • Konkurrenceholdet klør bare på!
  • Rallyholdet får to chancer på DM rallybegynderbanen, med pointgivning og det hele. Den eneste særregel er at de må give godbidder, og de koster 1 point pr. belønning :-)

Lørdag skal jeg helt sikkert til Sorø til Border Collie Klubbens LP-prøver og heppe på en masse jeg kender.

Ingen kommentarer: