lørdag den 23. februar 2013

DKKs Basiskursus

 
I forbindelse med at jeg er kommet i DKKs Rallyudvalg, synes jeg det kunne være relevant at deltage i DKKs Basiskursus. Derfor havde jeg tilmeldt mig dagens kursus i Årslev arrangeret af Kreds 3.

Jeg havde hørt tidligere deltagere fortælle at det var et pligtkursus med fokus på DKKs organisation, grundlæggende racekendskab, grundlæggende adfærd og motivation samt noget om hundens sanser og udvikling. Ikke særligt spændende på papiret.

Resultatet var at jeg mødte uden nogen forventninger overhovedet og blev meget positivt overrasket! Mette Aunsberg var engageret underviser, Mette Krog Andersen kompetent kursusleder og så var der 22 engagerede kursister, hvoraf flere havde spændende input til gennemgangen.

Specielt gennemgangen af de enkelte racegrupper blev dermed løftet fra det traditionelle til noget mere spændende, fordi der for mange gruppers vedkommende var relevant input fra deltagerne.

En gruppe på 6 fra Dyrenes Beskyttelses Internat i Roskilde, som deltog i kurset, fortalte ualmindeligt spændende om erfaringer med hunde der afleveres/omplaceres/afhentes, om sørgelige hundeskæbner og om solstrålehistorier.

I næste weekend står der Adfærds- og Håndteringskursus på programmet hele weekenden, igen i Kreds 3. Anita deltager også, og det er igen med Mette Aunsberg som instruktør. Og denne gang er forventningerne skruet i vejret :-)

Ingen kommentarer: