torsdag den 17. juli 2014

Prøvesæsonen nærmer sig

Max slapper af

Ferien nærmer sig sin afslutning og prøvesæsonen står for døren – Kirsten vil sikkert mene at prøvesæsonen er cirka resten af året … Selvom jeg synes jeg har droslet ned for prøveaktiviteterne er det alligevel ikke lykkedes helt, som man kan se af min kalender.

Programmet for de næste 1½ måned er:
26.07.2014 Megan og Max færdighedsprøve 2
02.08.2014 LP3 med Lille Bjørn
17.08.2014 LP3 med Lille Bjørn
23.08.2014 Rallychampion med Megan, rally ekspert med Lille Bjørn og Max
30.08.2014 Rally ekspert med Lille Bjørn (DM)

LP er mit seriøse træningsområde med Lille Bjørn. Det går fint, bortset fra at der altid kommer 1-2 nuller til prøverne, og pt. er det stillingsskift, der virkelig driller. Så det er et fokusområde.

Et andet er det dumme mønster med at han vil stoppe 1-2 gange før han kommer ud i feltet.

Endelig fastholdelse af apport/næseprøve i afslutning.

Det var derfor de tre områder jeg havde fokus på til dagens træning med Anita.

Der ER et eller andet med Lille Bjørn og stillingsskift. 7 nuller ved de sidste 10 prøver i en øvelse hvor han fik point i ved sine første 12 prøver (ja, han har været oppe 25 gange i LP3). Jeg eksperimenterer på forskellig vis, men har ikke knækket nødden endnu.

FP er mine hyggeaktivitet med Max og Megan og bortset fra nogle enkelte øvelser, synes jeg det fungerer fint. Med Megan er det specielt to øvelser der driller, og da kun en må vælges fra har jeg fra i morgen fokus på den (og NEJ, jeg skriver ikke hvad det er for en).

Med Max var det største problem spring (over førers legemsdel), men det fik Anita vist løst i dag :-)

Max var med til dagens træning og Anita ville gerne se det fulde FP2-program, så det viste vi. Bortset fra at han var lidt ukoncentreret indimellem så gjorde han det fint, og da vi lavet en opsætning så han fik tilløb til springet kunne han springe over mit ben.

Max og Kirsten i Præstø

Jeg har gjort FP-skemaerne klar til aften og PM og katalog er kommet i dag, Der er 6 tilmeldte i FP2, Max skal op som nr. 1 og Megan som nr. 6.

Rally er ikke træningsmæssigt det, der fylder meget, men det bliver ændret den kommende tid. Lille Bjørn skal jo til DM, og vi skal have trænet de nye øvelser. Jeg har fået styr på snur rundt og cirkel om fører, højrehandling har vi lidt problemer med, og så er der en masse detaljer i øvrigt.

Max, ham træner jeg rallymomenter med blandet med alt det andet, han er virkelig skarp.

Megan har jeg ikke trænet rally med siden sidst vi var til prøve, men der bliver sat noget i gang nu. Selvom vi er stykke nede på reservelisten har jeg bestemt ikke opgivet håbet om at hun også skal med til DM.

Ingen kommentarer: