onsdag den 11. marts 2020

Træning som i gamle dage

Max og Otto efter rallytræning i Jersie

Onsdag morgen på stranden
Det bliver bedre og bedre at gå ture om morgenen, nu hvor det bliver lysere og lysere. Turene bliver længere og længere og jeg nyder dem i fuld drag.

I går blev Nose Work træningen desværre aflyst, men jeg udnyttede tiden til at opdatere min rallytræningsplan for begge hunde. Det er rockerudgaven med en linje pr. øvelse, og en RAG-status for hhv. højre og venstre side. G = ok, A = usikker, R = meget usikker.

I eftermiddags gik turen for første gang i meget, meget lang tid til Jersie for at træne på Dueslaget. Megan og jeg kom der virkelig meget, Lille Bjørn kom der også meget og ligesådan Max. Men Otto har aldrig været der, men i dag var dagen.

To border terriere, der er 8 år og 3 dage imellem dem. Max er med 190 officielle rallyprøver en af de mest erfarne rallyhunde i landet. Otto står foran sin debut. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på det i dag, da Otto for første gang trænede med skilte og kegler på græs: Der var jeg engang med Max, jeg har bare fortrængt det, og nøj hvor er det bare hyggeligt, at opleve Ottos energi og fokus.

Max og jeg kørte kampagneøvelserne, og jeg fik rigtig god mulighed for at sparke mig selv bagi i flere gang, for jeg var ikke så skarp, at det gjorde noget; men heldigvis fik jeg rettet op på det.

Med Otto var det mest at gå i line, og nogle ganske få øvelser, og træningen af mine belønningssignaler 😉 Totalt sjovt!!! Det allersværeste var næsten at tage et foto med begge hundene til sidst, men det lykkedes.

Fed træning!!!

Ingen kommentarer: