tirsdag den 21. maj 2024

En dejlig dag

Jacobshavn i eftermiddags

Jeg havde egentlig slet ikke tænkt mig at gøre noget ud af det, men jeg har været meget åben om mit sygdomsforløb, og vil gerne dele dagens dejlige oplevelse. 


Jeg var til konsultation på Dermatologisk afdeling på Roskilde Sygehus. Jeg var der første gang 16. november 2023, en af de værste dage i mit liv – som endte med at jeg blev indlagt på Nykøbing Falster Sygehus.  

I dag var det en ganske anden oplevelse 😊 

Jeg har længe været symptomfri i forhold til psoriasis, jeg er succesfuldt nedtrappet, og har nu i tre uger ikke har taget Prednisolon. Jeg tager fortsat Acitretin mod psoriasis; det blev aftalt at nedtrappe over den kommende tid, og med mål om ikke at skulle anvende det mere inden for en overskuelig tidshorisont. 

For mig er det kæmpestort at være kommet dertil, og jeg kunne ikke være mere tilfreds.


Kirsten og jeg fejrede med en dejlig frokost på Snekken Trattoria på Roskilde Havn. 

Det er ikke en genfødsel, men det er på en måde at få mit ”normale” liv igen.

Ingen kommentarer: