søndag den 8. april 2018

Strålende Lille Bjørn, sej Max og fantastisk Mathilde

Mathilde blev nr. 1, 2 og 3 i juniorklasse i Ølstykke i dag 😊

Det har været en hård weekend for Lille Bjørn, Max og fører! Men det er gået rigtigt godt med alle de vigtigste aktiviteter, så det har også været en skøn weekend!

Fredag eftermiddag mødtes Lonni, Anita og jeg til en ganske spontant planlagt træning i Vibyhallen, vi skulle hver især teste vores to programmer til prøven lørdag. Med Lille Bjørn fik jeg testet nogle links og en position, og endte med at vælge overgangen fra P2 til P3 som slalom, twist P3. Det fulde program gik ok.

Max var ikke rigtigt oplagt, selv ikke med godbidder og jeg måtte erkende, at han nok var træt efter at være blevet trimmet lige op til vi tog afsted til træning.

Lørdag hentede jeg Anita klokken tidligt, så vi kunne være ved Hangar 17 9:15. En som altid hyggelig tur, hvor en væsentlig del blev brugt på at Anita spillede al mulig musik, som kunne være kandidater til ny musik til mine HTM-numre.

Det var et fint arrangement i Hangar 17 og som altid perfekte rammer. Max skulle op i HTM3 og Lille Bjørn debutere i HTM2. Først Max’ program:



Dommernes kommentarer (Lizza, Jette H., Inge-Dorte):

Udførelse
5,0 Noget tøven/upræcis
6,0
5,9 Lidt upræcis indimellem

Sværhedsgrad/indhold
4,5 Der er lidt vej endnu til klassens krav
6,5
5,9 Godt på vej 😊

Musik og fortolkning
7,0 Fin fortolkning
7,0
7,2 Sød start og slut og fin fortolkning

Velfærd
3,0 fra alle

Samlet 21,33 point, ikke bestået.

Indgangen føltes fantastisk. De første 15 sekunder gik supergodt, det er også det vi har trænet på. Der er masser af gode momenter, og jeg blev ret opmuntret af både tilbagemeldingerne fra tilskuere og dommernes kommentarer.

Så Lille Bjørns program:



Dommernes kommentarer (Lizza, Jette H., Inge-Dorte):

Udførelse
6,0 Lidt svært at fastholde positioner (nogle af dem). Tæskenuttet hund, jeg er fan ❤️
6,5 Fint, hænger kun lidt i nogle positioner
5,8

Sværhedsgrad/indhold
6,2
6,2 OK til klassen, OK variation
6,0

Musik og fortolkning
6,5 Du har mange temposkift, som ikke findes i musikken
7,1
6,7

Velfærd
3,0 fra alle

Samlet 22,00, bestået, 2. vinder og 4 Q point.

Lille Bjørn var dejligt på, men jeg noterede nogle læringspunkter til mig selv vedrørende opvarmningen, som blev lidt for lang pga. dårlig timing fra min side. Men som man kan se fejlede Lille Bjørns attitude ikke noget, de nye links fungerede fint, P3 var bedre end vi har præstereret til træning. Jeg er overordentlig tilfreds!!!

Jeg takker for en masse lykønskninger, specielt glad blev jeg for Neels ”Man får helt tårer i øjnene, over din evne til at bibeholde sådan et fantastisk samarbejde med de gamle hunde. Først med Megan og nu med Lille Bjørn. Hatten af for dig, du er noget helt særligt!” Jeg lapper rosen i mig 😉

Hjemturen var også ganske fornøjelig, selvom Anita og jeg var godt brugte. Dommersedlerne blev dissekeret, og vi blev vist begge ret opmuntrede af de fine tilbagemeldinger på HTM3-programmernme, og med Osseau, som fik FS1-titlen i land, og Lille Bjørns flotte HTM2-debut, var humøret højt.

Jeg landede i Solrød kl 21, hundene og jeg fik aftensmad og vi (øh jeg) glædede os over en dejlig dag.

I dag gik turen til Ølstykke, hvor jeg skulle dømme rally champion, ekspert og øvede, og Lille Bjørn og Max skulle op i juniorklasse med Mathilde som trippelfører (hun skulle også op med Boogie) og Anita som dommer.

Vi havde aftalt at begynder/junior havde banegennemgang før øvede, og umiddelbart efter tredje deltager i begynder/junior, var der banegennemgang for øvede. Så jeg så Mathilde gå op med Boogie (meget flot, 97 point), mens Max og Lille Bjørn var oppe mens jeg dømte i øvede-ringen lige ved siden af. Det påvirkede dem overhovedet ikke og Mathilde gik eminent.

Amanda filmede banegennemgangene:

Max fik 90 point:




Lille Bjørn fik 80 point, han var tydeligt træt:



Det betyder at Max forbedrede sin DM-kvalifikation (81 point fra Bornholm), og Lille Bjørn, som debuterede i juniorklasse, også er kvalificeret!

Jeg er så stolt af Mathilde og de tre drenge 😊

Ingen kommentarer: