torsdag den 31. januar 2019

Usædvanlige præstationer og Bulgarian Split Squat

Amanda 110 % klar :-)
 
I går aftes afviklede DcH og DKK anden introduktionsrunde til de nye rallyskilte, denne gang i DKKs lokaler i Solrød. Jeg havde aftalt med Amanda, at hun havde alt udstyret med (bortset fra pc og gaffatape), så jeg kunne gå derned. Lonni havde stort set gjort lokalet klar, så det var bare at teste teknikken. Iben. Heidi og Amanda kom, vi fik spist hurtig aftensmad, diskuteret detaljer i et spring-/indkaldsforløb og så blev dørene åbnet.

Der var 88 tilmeldte, så vi har været godt 90 i lokalet. Jeg bød velkommen og introducerede, hvorefter Amanda som på Fjelsted Skov Kro stod for gennemgang af skilte og besvarelse af spørgsmål, suppleret af Iben og Heidi. Der var en rigtig god stemning, masser af konstruktive spørgsmål og åbenlys forventning til at arbejde med de nye øvelser. Det har været en fornøjelse at læse en masse positive opslag på Facebook i dag, og jeg kan kun tilslutte mig de mange, der glæder sig til at arbejde med de nye øvelser med egne hunde. Jeg har naturligvis smugtrænet lidt, men nu kommer der mere systematik i træningen :-)

Teknikken er tjekket og i orden :-)

Det var tredje gang Amanda præsenterede skiltene, hun startede rigtigt flot på dommermødet, og har udviklet sig fra gang til gang. Jeg skal ikke uddele karakterer, men hvis jeg skulle, ville Amanda få 13, For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation.

På mandag holdes det sidste større introduktionsarrangement i Herlufmagle Hallen og så er de nye skilte vist sendt godt ud over rampen!

Jeg håber der bliver mulighed for et tilsvarende introduktionsarrangement med de nye nordiske skilte, når de er klar til at blive offentliggjort, men det er en helt anden sag.

Dagens hundetræning bestod af nogle momenter fra Max’ FS-program, ganske lidt og med en topmotiveret Max. Som sagt skal det for første gang vises i sin helhed til træning på lørdag, og det er længe siden jeg har glædet mig så meget til at vise et nyt nummer.

Jeg nåede også omkring den fitte coach i dag. Jeg havde en anelse ømhed i venstre håndled og det blev øvelserne tilpasset efter. Igen et bredt og varieret program og igen nogle nyheder. Bl.a. nogle øvelser, hvor jeg arbejdede med kun den ene del af kroppen:



Bemærk at jeg kun holder med én hånd.

Og så denne:



Som officielt hedder Bulgarian Split Squat!!!

Jeg er nu i gang med andet forløb à 8 timer fordelt med 2 timer om ugen. Jeg har netop aftalt et tredje forløb som bliver fordelt over 8 uger, og så bliver der en ugentlig gang holdtræning ved siden af.

Ingen kommentarer: