tirsdag den 8. januar 2019

Videre med træningen og justering af mål


I morges viste vægten 83,5 kg. Jeg har tabt 5,4 kg. siden starten af december og har et mål på 77,0 kg. Det gav anledning til at Kirsten og jeg talte om målet, og jeg talte også med Tina om det ved dagens træning. Ved fortsat træning vil den sidste del af mavefedtet forsvinde, jeg vil få en større muskelmasse, og det afspejles ikke nødvendigvis i vægten.

Så nu er Talje Hofte Ratioen også sat op som mål. Den er 1,10 og målet er 1,00. Når det kommer til stykket, så er det et spørgsmål om, hvorvidt jeg er tilfreds med det, jeg ser i spejlet og hvordan jeg føler mig, om målet er nået.



At fastholde det, når jeg har nået det, tror jeg bliver enkelt. Det er simpelthen så skønt med disse rutiner med gåture, træning og fødeindtag med omtanke, at jeg ikke kan forestille mig at jeg permanent vil droppe nogen af delene, selvom jeg har nået målene.

Dagens træning var igen skøn, der bliver introduceret nye øvelser, de ”gamle” bliver udviklet. Jeg kan fx godt mærke i lår og baller, at en squat med 10 kg. på skuldrene er ud over det sædvanlige. Vi sluttede med intervaltræning på air biken 10 sekunder fuld speed, 20 sekunder pause, 8 gange (det hedder sikkert noget fint, som jeg ikke har en anelse om). Pulsen kom helt i top, men jeg kunne mærke at jeg kunne holde højere fart end tidligere i alle 8 runder, og jeg fik meget hurtigere pulsen ned igen.

Fed træning! Tak Tina.

I aftes startede en ny runde Nose Work træning hos Merete. Det, som for snart længe siden, var tænkt som træning med Lille Bjørn er blevet en fast del af min træning med Max, og virkelig skøn træning.

Vi startede med at tale om mål for 2019, og jeg sagde det højt: resultatmålet er NW1 til 100 point og så fortsætte i NW1 og få mere erfaring!

Vi var igen i Hedehusene Fjernvarmeværk, der var kun tre på holdet i dag, og vi kom igennem et indesøg med 2 kilder, en stribe selvtræningssøg med 2, 3, 4, 3, 2 og 4 kilder samt et meget drilsk søg op af en væg med alle mulige håndtag og skruer, og kilder placeret på den glatte flade.

Jeg ”snød” og glemte at holde pause, og Max var totalt på hele tiden. Han gik i gang med det samme på selvtræningssøgene og var vedholdende, både med at finde kilderne, og med at komme helt til dem. Lækkert at opleve.

Der var mest ”tjek af underlag” ved indesøget hos Merete. Først lidt snus til underlag, lidt ekstra opmuntring fra min side, og så et smadderflot søg ind i et skab med hovedet, fange færten, ud med hovedet, tjekke nedefra fra den ene og så den anden side og superflot markering.

Derefter et langt tjek af underlag, hvor han skulle opmuntres flere gange til at søge rigtigt, og vupti gik han i gang, lavede en smadderflot afsøgning og en superflot markering af en ikke helt nem kilde. Jeg havde det virkelig godt med den indsats.


Søget på væggen var for svært. Max arbejdede ihærdigt, og tjekkede alle mulige dimser, men undgik omhyggeligt det område, hvor kilden sad. Han fik lov at arbejde og arbejde, og pludselig var der bonus og masser af ros, og vi stoppede. En virkelig anstrengende opgave for ham, og god læring for ham også.

Fed træning! Tak Merete.

Jeg fik også dagens to ture, ½ time i morges før morgenmaden, og ½ time i eftermiddags lige før det blev mørkt, karrypandekager med kålsalat til aften, og så bliver det ikke meget bedre.

Ingen kommentarer: