lørdag den 12. juni 2010

Den lille stjerne funkler!!!

Efter sidste søndags deprimerende resultater – Ikke bestået til Lille Bjørn i rally og ingen præmiering til Megan i LP3 – var det med blandede forventninger jeg tog til Dansk Collie Klubs prøver i Fensmark i dag.
Men heldigvis blev det en dag fyldt med positive oplevelser.
Programmet var lidt komprimeret i starten, men det hele endte med at gå op i højere enhed.
Jeg begyndte med banegennemgang af rallybegynderbanen, hvor Trine Dyrgaard havde lavet nogle snedige kombinationer, så vi kom igennem både venstrespiral, højrespiral og dobbeltslalom, og det var lige til at blive rundtosset af :-)
Derefter skulle jeg have fællesøvelserne med Megan, og de alene kunne have reddet min dag: Megan fik 9 i fællesdæk (ekstra dækkommando) og 10 i fællessit!! Og det er bare STORT for mig, for vi har ikke fået point i begge øvelserne ved samme prøve siden 13. september 2008, den dag Megan blev DKLPCH.
Så skulle Lille Bjørn varmes op til rallyprøven, og det var tydeligt at han var opmærksom og tændt på den gode måde. Jeg havde kontakt med ham fra start, og fornemmede selv at det gik rigtigt godt. Det synes dommer Trine Dyrgaard også, for vi fik 99 point (ud af 100) og blev 2. vinder på dagen. Det var Lille Bjørns 3. bestået og han er dermed RBM (rallybegyndermester) og kan fremover titulere sig DKCH LP1 RBM.

DKCH LP1 RBM Lille Bjørn med stolt fører og snusende søster (foto: Conni Hansen)

Så gjorde jeg Megan klar til LP3. Og det gik i forhold til sidste uge noget bedre. Tak til Per Christensen, som optog prøven på video.





  • Fri ved fod (7): ”noget ustabil i løb, lidt mindre i de andre gangarter, en ekstra pladskommando og en skæv plads”
  • Stillingskift (6): ”4 ekstra positionskommandoer og en ekstra plads. Mister sidste position.”
  • Apportering (0): Megan løb ud mod feltet og jeg stoppede hende
  • Springapportering (9,5): ”Skæv plads ellers fint”
  • Stå, sit, dæk (8): ”Mister dæk ellers fint”. Jeg synes virkelig at denne øvelse kørte, og var meget overrasket over at Megan ikke dækkede. Men hun fulgte pænt, og det var positivt.
  • Indkald med stå (8,5): ”Tripper lidt i stå og skæv plads”. Jeg synes Megan var længe om at stoppe, jeg var lidt i tvivl om det var indenfor den tilladte afstand.
  • Fremsending (10).
  • Næseprøve (10).
  • Helhedsindtryk (8,5): ”Fører støtter sin hund godt. Arbejdsglad hund, hvor der mangler lidt sikkerhed i enkelte øvelser.” Bemærk: ordet ukoncentreret indgår ikke!!!!!
Samlet blev det til en 2. præmie med 219 point.
Der er optaget video af prøven, den lægger jeg ud i morgen, og jeg er selv ret spændt på at se den! Jeg var meget bevidst om belønningsarbejdet mellem øvelserne, og håber at det ser så godt ud om jeg havde forestillet mig.

Ingen kommentarer: