lørdag den 6. juli 2013

Hundedagene 2013

Max, Lille Bjørn og Megan i fællesdæk i haven fredag aften

Hundedagene 2013 blev gennemført i perioden 1.-5. juli. De omfattede følgende arrangementer:
  1. Freestyle-kursus med Heather Smith som instruktør (1.-2. juli 2013)
  2. LP-kursus med Cecilie Køste som instruktør (1.-2. juli 2013)
  3. LP-kursus med Mona Kjernholm som instruktør (1.-2. juli 2013)
  4. Officielle LP-prøver med Marianne Jensen som dommer (3. juli 2013)
  5. Officielle rallyprøver med Helle Gadeberg som dommer (3. juli 2013)
  6. Heelwork-kursus med Heather Smith som instruktør (4.-5. juli 2013)
  7. LP-kursus med Cecilie Køste som instruktør (4.-5. juli 2013)
  8. LP-kursus med Mona Kjernholm som instruktør (4.-5. juli 2013)
  9. LP-kursus med Helle Damkjær som instruktør (4.-5. juli 2013)
Kurserne (1.-3. og 6.-9.) blev afholdt af Bluewyle K9 (Johanna Allanach) og Lysholdt Consulting A/S (Paul Lysholdt) i fællesskab, mens prøverne (4.-5.) blev arrangeret af Sydkystens Hundeskole.

Da jeg var med i det hele både som arrangør og deltager med hunde, har det været en ganske heftig uge, officielt en ferieuge i forhold til konsulentarbejdet, i praksis en uge med masser af aktivitet.

Mandag og tirsdag deltog jeg i Cecilies kursus, dag 1 med Lille Bjørn, dag 2 med Megan og Max, læs blogindlæg.

Onsdag deltog jeg i rally championklasse med Megan og LP3 med Lille Bjørn, læs blogindlæg.

Torsdag og fredag deltog jeg i Monas kursus, dag 1 med Max, dag 2 med Lille Bjørn, læs blogindlæg.

Ideen til Hundedagene 2013 opstod for godt et år siden, og vi fastlagde hurtigt rammerne for kurset, fik inviteret instruktører (det var den sværeste del), booket areal, hotelværelser mv. Vi har ikke gjort det store ud af markedsføringen, ikke mindst Johanna har et gigantisk netværk i hundeverdenen, så holdene blev relativt hurtigt fyldt op. Maden er naturligvis en vigtig del af arrangementet, og den kom der også hurtigt styr på.

Og ja, så var det bare at afvente at instruktørerne ankom og krydse fingre for at vejret blev fornuftigt.

Indrømmet: Vi har været heldige med vejret. Det var ret lummert en del af torsdagen, men ellers har det været rigtigt godt hundevejr. De officielle evalueringsskemaer blev sendt ud i går aftes og der er indkommet godt 25 % svar allerede. Og de er meget meget positive.

Ligeledes flyder Facebook over med positive tilkendegivelser fra både kursister og instruktører.

Intet er fastlagt endnu, men Johanna og jeg skal bestemt tale om eventuel gentagelse næste år.

Som (med)ansvarlig for alle 5 dage er jeg ikke helt objektiv, når jeg skal vurdere Hundedagene 2013; men det generer mig bestemt ikke at være 100 % subjektiv :-)

Nedenstående er bestemt ikke prioriteret!
  1. Hundedagene 2013 er blevet en STOR succes, med masser af tilfredse kursister, instruktører og arrangører
  2. Rammerne (Køge-Herfølge Jagtforenings klubhus og det store græsareal) har været fantastiske. Det har været meget populært at kunne gå en tur ned i bunden arealet, lade hundene bade i den lille sø osv.
  3. Maden fra Kokken og Jomfruen var meget populær. Jeg er ganske skeptisk overfor købebuffeter. Men jeg må indrømme at jeg synes det var ikke så ringe.
  4. Instruktørerne har været enestående. Heather oplevede jeg ikke, men tilbagemeldingerne har været meget positive. Helle har jeg oplevet flere gange og véd hun er fantastisk. Cecilie og Mona var nye bekendtskaber, og de var begge superdygtige. Så samlet var det bare 7 kurser på allerhøjeste niveau, der blev udbudt.
  5. Kursisterne er vi jo kun i begrænset omfang herrer over. Men min egen oplevelse på de to kurser jeg deltog på, var at der var ualmindeligt god stemning på alle hold, og alle blev engageret i at bistå som dommer, prøveleder, forstyrrelse mv.
  6. Jeg havde den luksus at kunne deltage med 3 hunde i det samlede arrangement, og det var virkelig nyttigt. Det blev nogle lange dage, når jeg mødte kl. 7 og gik hjem efter 17, og det var naturligt at hundene blev trætte op ad dagen.
  7. Jeg fik en masse ideer til den videre træning med alle tre hunde. Jeg får styr på noterne og tankerne i morgen.
  8. Megans grundtræning er perfekt i forhold til rally. PÅ trods af næsten ingen træning i to måneder fik vi en meget flot prøve. Så jeg trapper lidt op for træning og tilmelder nogle flere prøver.
  9. Lille Bjørns grundtræning er også ok, men jeg skal have arbejdet med kontakt fra start i de enkelte øvelser.
  10. Max er – selvom han lige nu er i en vanskelig alder - en hund som arbejder Kjempefint osv.
Jeg har nydt det hele i rigt mål og især de mange glade tilkendegivelser og tilbagemeldinger i løbet af kurset og de positiver evalueringer indtil nu.

Der er mange der har spurgt om vi gentager arrangementet i 2014. Det kan bestemt ikke udelukkes.

Ingen kommentarer: