onsdag den 4. november 2020

Fødselsdag, træning, timing

Nose Work med Max

Først og fremmest vil jeg sige mange tak, til alle der tog sig til at sende en hilsen til mig i går, da jeg fyldte 68. Alle er læst med stor glæde, og flere har givet anledning til at gode minder poppede op. Det vender jeg tilbage til 😊

19.-22. oktober var jeg i arbejdssammenhæng på kursus i Leading SAFe®, et ganske intensivt kursusforløb. Indenfor en måned efter afsluttet kursus er der mulighed for at gå til eksamen og blive certificeret.

Jeg kan ikke påstå at min entusiasme i den sammenhæng var overvældende, men Kirsten synes jeg skulle gøre det, og jeg gav mig selv nogle los bagi, og fra midt i sidste uge begyndte jeg at læse materialet systematisk. Jeg tog en prøveeksamen sidste onsdag, før jeg begyndte læsningen for alvor, og bestod ikke, men jeg fik 62 % (bestået grænse 75 %), og det var da ikke så dårligt.


Noget af weekenden blev også brugt, og mandag ved middagstid tog jeg en ny prøveeksamen, som jeg bestod med 84 %. Så var der ingen grund til ikke at kaste sig ud i det, og mandag eftermiddag blokerede jeg kalenderen 1½ time til eksamen. Det gik ualmindeligt godt, og jeg bestod med 96 %, og fik dermed certificeringen.

Den er meget rar at have - i praksis betyder den intet for mig – men det der virkelig betød noget for mig, at jeg mentalt kunne motivere mig selv til at gå all in, og gøre det.

Apropos motivation, så er min fitness træning i aften aflyst, og det var helt i uheld, nu er jeg tilmeldt et onlive motivationsforedrag hos Mark Anthony i stedet, og det er ikke et dumt bytte 😊

Tilbage til fødselsdagen!

DM 2013 med Annie og Charlotte

Der var flere hilsener der med fotos eller ord refererede til en oplevelse den, der sendte hilsenen, og jeg havde haft sammen. Et kursusforløb hos Bob Bailey (Johanna, Mette), Årets Hund 2018 på min fødselsdag (Mathilde, Mette), Max’ første juniorklasse med Sebastian (Micha), NM i 6+ (Sandie, Louise), DM i rally 2013 (Annie) og mange flere. Fede minder. Og sørme om der ikke var flere der fik tårerne frem, det er dejligt.

Jeg fik også hilst på svenskerne, via WhatsApp, er bleg erstatning for at mødes fysisk, men sådan må det desværre være for tiden.

Jeg havde prioriteret hundetræning eftermiddag og aften fremfor en god middag hjemme, det bliver fredag i stedet.

Nose Work træning med Otto og Max hos Merete havde prioritet, især fordi Max og jeg har været så heldige at få plads til NW2-prøven på søndag i Rødovre. Vi var med i den oprindelige gruppe på 40, men nu er der reduceret til 28, for at få det til at op i forhold til Covid-19-begrænsninger.

Træningen gik strygende. Otto var på fra starten, om end meget hanhund, så han glemte lidt opgaven indimellem …

Max gik også strygende, om end der var lidt frustration ved et par høje kilder.

Jeg kan nævne en masse positivt, det har jeg også gjort for mig selv, men her vil jeg gerne minde mig selv om nogle ting, som jeg skal have fokus på søndag.

Så tog vi hjem, hundene fik ½ portion aftensmad, og Kirsten og jeg fik en lækker tærte.

Derefter gik turen til SAGC i Ringsted og rally hos Johanna. Otto og jeg blev budt velkommen med en fødselsdagssang (TAAAAK!) og var på som første ekvipage. Ikke så meget pjat, jeg ønskede at blive dirigeret i nogle forløb med begynderøvelser, som opvarmning til Ottos første prøve i SAGC på lørdag. Vi gik supergodt, og fik afdækket nogle forhold der skulle justeres (tempo før dæk bl.a.), og afsløret at forstyrrelser godt kan virke MEGET forstyrrende, bl.a. Johannas dyrelyde ved start 😊

Derefter prøvede vi at gå stumper af bane, bare for at prøve det. Fed generalprøve.

Max fik lov at prøve de to sekvenser, som Johanna havde sat op, meget udfordrende. 8-tal mellem to spring, finurlige springkombinationer (bl.a. ud mod fristelser), og andet spøjst. Max var ganske cool, og vi er helt klar til på lørdag også.

En dejlig måde at afslutte fødselsdagen på!

Rallyprøven på lørdag er der efterhånden helt styr på. Som så mange arrangører har jeg måtte erkende, at Covid-19 indebærer en del ekstra tid til planlægning, og at jeg ligefrem håber på et par strategiske afbud, er ikke hverdagskost, og bestemt også nævnt med et glimt i øjet. Men med tre officials og otte deltagere i en klasse, så bliver det to grupper og ekstra benegennemgang osv., og sådan er det bare.

Det bliver en skøn prøve uanset hvad, vi er i hvert fald så klar, som vi kan blive med alt det praktiske og administrative, og jeg er helt klar med Otto og Max.

Ingen kommentarer: