mandag den 1. februar 2021

Livet går videre …

Lørdag morgen (championbane)

Jeg har døjet lidt med menisken i venstre knæ, og i onsdags til fitnesstræning – og jeg var altså omhyggelig med ikke at belaste knæet unødigt – skete det så, der lød et smæld, og det gjorde skideondt … der kom is på, og jeg kunne humpe lidt, men Kirsten måtte køre hjem, for jeg kunne ikke bøje benet.
Læge torsdag og osteopat fredag, og specielt det sidste var meget positivt, for der er formentlig ikke sket noget alvorligt, så der er lagt et træningsprogram. Jeg følger det omhyggeligt, og allerede lørdag morgen havde jeg det noget bedre, og kunne fx selv køre til rallyprøverne i lørdags.

Jeg havde aftalt at køre Kirsten til aftenens fitness-træning, og ville selv være med til opvarmningen, og undgå alle øvelser, der havde noget med venstre ben/knæ at gøre. Tina tryllede, og jeg blev kraftigt inddraget, med alternative øvelser, og gennemførte stort set hele timen og havde det fedt bagefter.

På rallyfronten har jeg glædet mig over de mange skønne tilbagemeldinger efter weekendens prøver, og Lonni og jeg har i dag fået stablet et program på benene for februar omfattende i alt 5 prøver (13., 14., 21., 27. og 28. februar), alle med 2-3 klasser, næsten alle med et max på 10 pr. klasse.

Søndag morgen (begynderbane)

Selvom tilbagemeldingerne fra weekenden næsten kun har været positive, arbejder vi med forbedringer, bl.a. er der sekretær på ved de sidste 4 prøver, for at få et bedre flow. Der bliver klar afmærkning af venteområde. Der bliver et endnu tydeligere PM, så nogle misforståelser bliver undgået.

Det er væltet ind med tilmeldinger, bl.a. var der lynhurtigt 10 champions tilmeldt 28. februar, og max blev ændret til 15 😊

Noget af det, der har været allerflest positive kommentarer til, er at banerne blev udsendt kl. 21 aftenen før, så man kunne gennemgå den/dem i ro og mag, og til gengæld fik man en kort banegennemgang, og dermed reduceret tidsforbrug på dagen.

Personligt kan jeg længe leve højt på den fantastisk stemning der var begge dage, og de mange glade tilbagemeldinger – rally er en væsentlig del af manges hundeliv, og det er fedt at vi er kommet i gang igen.

Træningen af egne hunde fik et afbræk med menisken-problemet, for jeg er blevet beordret til at holde mig ret meget i ro – rallyprøverne var dog godkendt af Trine, min osteopat 😉 Men fra i morgen går jeg i gang igen, og motivationen fik et plus, da jeg tilmeldte færdighedsprøve 1 den 24. april.

Ingen kommentarer: