fredag den 31. maj 2013

Tilbage på sporet

Mine tre yndlingshunde fotograferet i haven i aftes :-)

En travl uge er ved at være til ende. Ikke så meget hundetræning som normalt, men den, der har været, har været meget opløftende.

Telt til tørring

Mandag morgen stod den på opstilling af telt i haven om morgenen. Det er skønt at have et telt til en prøve med (masser af) regnvejr og surt at have et vådt telt med hjem. Heldigvis blev mandagen varm og solrig, så teltet var perfekt til at skabe skygge for hundene. Da jeg kom hjem var alt tørt og lige til at pakke sammen.

Mandag aften havde jeg først mit LP-hold, derefter selvtræning med Charlotte og Christina. Jeg havde Max med og vi arbejdede med springapport og fremsending før LP-holdet, fællesøvelser efter LP-holdet, og så fik jeg lige en omgang ”fokus på dirigeret apport” med Charlotte.

Bundlinjen var den samme som jeg har fået fra flere andre trænere: Max er superskarp, træningen af LP bliver hurtigt ensformig for ham, så føreren skal være superkreativ for at skabe variation, så træningen bliver sjov.

Så udover flere kommentarer til underlige (ubevidste) håndtegn var der fokus på at gå ud til kegle og sende til apport, ikke noget med at vende og gå væk, bare sende. Og derefter vendinger og sendinger, og så ståer og sendinger. Og ja, Max endte med at hoppe op af Charlotte for at få fat i en af de sjove apporter!!!

Tirsdag var der ingen træning, men jeg fik en kontraktfornyelse på plads, og det skaber ro på den front det næste halve år.

Et udvalg af de 10 retter

Onsdag står normalt på rallyhold og LP-træning med Max, men træningen var aflyst i dag, så jeg havde inviteret Kirsten på Spuntino, og det var virkelig et hit.

Vi valgte deres ”Spuntinos 10 favoritter” (det lyder vildere end det er!): Pecorino, salame med fennikel, crostini med krabbekød, kalvetatar, grillede hvide asparges, stegte blåmuslinger, stegte kæmperejer, langtidsstegt lammebov, stegt hjertesalat samt vaniljeis med hasselnøddecrumble og rabarber

Kæmperejer

Lammebov
 
Megan har det bedste kødben synes alle tre hunde

Det var en herlig varm aften, og hundene nød resterne af deres kødben i haven da vi kom hjem.

Torsdag var det sidste omgang af de to LP-hold hos Johanna, hvor jeg har glimret ved at være væk 3 ud af 6 gange. I går var det 18-20 grader og begge hundene var rigtigt gode.

Max og jeg fik samme kommentarer med på vejen som i mandags: husk variation. Max kan alle øvelserne, men jeg skal skabe entusiasme ved at variere træningen. Fællesøvelserne og positioner under gang skal jeg bestemt øge værdien af. Resten gik fint, og han lavede en flot springapport, hvor han skulle passere to spring begge veje.

Lille Bjørn var til træning for første gang siden den famøse prøve i søndags. Og det var gode gamle Lille Bjørn :-) En del interesse for underlaget, men ikke noget der ikke kunne håndteres med en setup …

Og så lavede han ellers den ene flotte øvelse efter den anden, hvor specielt fællessit og indkaldet var perfekte. Når han er, som han var her - og det er han jo heldigvis det meste af tiden - kan lysten til at træne og konkurrere godt holdes intakt!

Grillede kammuslinger

I dag havde jeg mulighed for at komme tidligt hjem, og der var ikke agility til aften. Så den stod på hjemlig hygge herunder et af årets hidtil ganske få grillmåltider.

Max i Megans bænk
 
Hundene har været med til alt og her slapper Max af i Megans bænk efter en anstrengende dag.

Der er ikke planlagt noget træning i weekenden, men søndag skal jeg være aspirant ved en rallyprøve i København.

Ingen kommentarer: