lørdag den 19. september 2015

Årets hund i rally

Dagens championbane

I denne weekend afvikles de to sidste rallyprøver, som kvalificerer til Årets Hund i rally. Det sker i forbindelse med DKKs arrangement i Hillerød, og jeg er tilmeldt begge dage.

I dag var jeg oppe med Max i ekspertklasse hos Johanna og skulle derefter dømme de øvrige klasser.

Ekspertbanen passede os ganske glimrende og bortset fra lidt usikkerhed i starten, som kostede en ommer og en 1’er, gik det rigtigt godt. Max var også varmet perfekt op, så jeg kunne ikke have været bedre forberedt. I dag rakte 96 point til en 5te plads, og de bornholmske musketerer Annette, Ditte og Lisbeth tog de tre første pladser. De er altså ikke nemme at slå …

Da resultaterne fra de tre bedste prøver føres med til finale er det lidt op ad bakke. Men vi kæmper videre, for også bornholmere kan fejle!

Anita laver tricks med Max

Max kom i bilen, og en bilnøgle var givet til Amanda og Anita, som havde lovet at lufte ham i løbet af dagen, indimellem deres egne prøver.

Jeg havde lavet en championbane med en del højrehandling, på papiret ser den lidt kringlet ud, men det var ikke så slemt i virkeligheden. Jeg kan godt lide karakterspredning, det er for mig et tegn på at banen ikke er for nem og ikke for svær. Og det fik jeg bestemt opfyldt med denne bane, hvor der var to IB’er ud af 11, og i toppen 2 x 100 og 1 x 97.

Inden morgendagens konkurrencer er stillingen i Årets Hunde, championklasse, denne:


Da de 15 bedste kvalificerer sig er Megan – som jeg tidligere har nævnt – sikker på at komme med. Målet er stadig top 10, og så vil vi også gerne slå Amanda & Osseau, som kvalificerede sig i dag.

Som en ekstra kolorit på dagen blev vi involveret i optagelsen af et afsnit af DR2’s nye satireserie ”Hva’ sker der danskere”. Fra DR2’s foromtale: ”DR2s mørklødede selfie-reportere Adam og Noah kigger i en serie på 10 programmer med skeptiske og forundrede øjne på danske traditioner, madkultur, fælleskab, fester, forenings ­ og familieliv. Alt det der kendetegner os danskere.”

Det ene afsnit – som der var optagelser til i dag – handler om danskere og hunde.

I morgen skal både Megan og Max op, og der bliver forhåbentlig tid til at se noget LP, hvad jeg ikke fik i dag.

I morgen aften skal jeg deltage i HTM-selvtræning, som er booket 17-21 i Ringsted Agility Center. Jeg har erkendt mine egne begrænsninger og Max og jeg udnytter en 10-minutters træningssession den første time og derefter tager vi hjem.

Næste uge bliver med skarpt fokus på HTM1 og FP3 inden prøverne 26. september i Ringsted Agility Center. Max skal efter det foreløbige katalog op som nr. 3 (i HTM) og nr. 93 (i FP3).

Ingen kommentarer: