fredag den 25. september 2015

Generalprøver






I går havde Anita, Conni, Lonni og jeg aftalt at mødes til to timers træning i Ringsted Agility Center, perfekt timing i forhold til prøverne netop dér i morgen. Lonni måtte desværre melde fra i sidste øjeblik, men vi tre andre fik en forrygende generalprøve inkl. videooptagelser af hver to HTM1-programmer.

Jeg har vist mit første program ovenfor. Det var det bedste af de to uden at være helt ok, jeg havde ikke varmet Max ordentligt op, og vi kom alt for tæt på sidelinjen/Conni som man tydeligt kan se på Max.

Det er rigtigt interessant at begå disse fejl ved en generalprøve.

Noter til i morgen: ”tilsæt en god portion afslappethed og glæde”, rank ryg, ordentlige vendinger og ikke så tæt på indgangen/dommerne.

Anden banegennemgang vil jeg ikke vise, den var ikke god, på videoen kan jeg se – hvad jeg burde havde set på stedet – at Max var helt færdig, det er hårdt at træne i små to timer ….

Indimellem fik vi også lavet en fuld generalprøve på FP3, bedømt at to autorisede rallydommere. Det gik rigtigt godt. Der er et par fokusøvelser, som kører fint nu.

Jeg kom også til at arbejde lidt med nogle øvelser fra Titelprøven, indtil Anita mindede mig om, at det måske var fornuftigt at vente med dem til eller efter i morgen, ja jo det er svært at være uenig.

Som bonus var det en fornøjelse at se Conni & Peia og Anita & Osseau i deres HTM1-programmer. De er begge rykket rigtigt meget, og specielt er Anitas program virkelig blevet skarpt – hun kan desværre ikke deltage i morgen, det ville have været skønt at opleve det program til en officiel prøve på hjemmebane.

Efter træningen kom vi til at tale om noget så væsentligt som næste hund, og det er jo altid et godt emne!

Det var en skøn træningsaften med effektiv planlægning og udnyttelse af tiden, god og konstruktiv feedback og masser af flot førerarbejde.

Det var på flere måder en interessant træningsrunde, først og fremmest fordi jeg begik nogle fejl, som jeg burde have undgået. Jeg var mentalt ikke ordentligt klar, da jeg gik i gang med første HTM, og det var ret dumt. Hele forløbet i morgen er detailplanlagt, både HTM-delen og FP3-delen, og det var da fjollet ikke at afprøve det til en generalprøve på stedet.

I eftermiddags prøvede jeg lige en FP3 med Max igen, og fik justeret et par detaljer/rekvisitter, så nu er vi helt klar til i morgen.

Jeg glæder mig så meget til i morgen, det bliver en fantastisk dag.


Jeg afslutter lige med et foto af aftensolen over Solrød til aften, lige til at blive i fantastisk humør af.

Ingen kommentarer: