tirsdag den 1. september 2015

Nye mål

Dommer på Bornholm 16, august (foto: Johanna)

Efter et veloverstået DM er de kommende mål naturligvis formuleret.

Fotos fra Megans rallyprøve 30. august 2015 taget af Lonni.






Megan overraskede mig i den grad positivt i weekenden. Det kan godt være hun er en ældre dame, men hun var på, livlig og glad og gik to flotte prøver.

Jeg har slet ikke været opmærksom på at hun er ved at blive gammel, så hun har fået det samme foder som altid. Det var kun da jeg blev spurgt på Bornholm, hvad hun fik at spise, at jeg tænkte på at hun måske skulle have seniorfoder.

De sidste 11 dage har hun fået seniorfoder, og det MÅ være det der gør, at hun nu er sprængfyldt med energi og meget mere livlig end tidligere, Jamen, jamen der er bare en fornøjelse.

Vi fortsætter i championklasse så længe vi begge synes det giver mening, og næste mål er at kvalificere os til Årets Hund, der er én prøve endnu for os, den 20. September 2015 i Hillerød, og målet er at komme i top 10 til finalen. Vi skal vise de unge hunde :-)

Lille Bjørn har haft en hård periode. Han har virket slap og uoplagt og var til dyrlægetjek i går. Hans hjerte, lunger osv. fejler intet, men der var noget med musklerne bagtil, så han har fået noget smertestillende og allerede 1½ dag efter kan vi se tydelig forskel. Han får smertestillende 8 dage endnu, han skal kiropraktor tjekkes og så håber jeg at få en ny, frisk bjørn på banen.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at hans problem med sit, spring og stillingsskift kan skyldes smerter. Han er tilmeldt LP-prøver 3., 4. og 18. oktober.

Fotos fra Max' 2.  rallyprøve 29. august 2015 taget af Lonni.





Max får ikke lang tid til at hvile på laurbærrene. Der er i denne måned to kvalifikationsprøver til Årets Hund i rally, 1 FP3- og en HTM1- prøve. Teknisk er der en del at arbejde med indenfor FP – også fordi vi gerne skulle op til titelprøven i oktober. Derudover handler det primært om at træne motivation indenfor rally og HTM.

Jeg har besluttet at motivere mig selv ved i meget højere grad at træne alene eller sammen med andre, men ikke på faste hold. Der bliver undtagelser, men jeg har ret præcis styr på hvad jeg skal have fokus på, så det er en fornuftig strategi synes jeg.

Der er indlagt enkelttimer undervejs, for at få konstrukttiv feedback og ideer til det videre arbejde.

Jeg regner også med nogle coachingsessioner for at styrke mig selv mentalt.

Det bliver et skønt efterår.

Ingen kommentarer: