tirsdag den 12. december 2017

Vid bedre hvad du ved!

Tjekliste til søndagens fire prøver

Morgenfoto fra haven

Fridagen blev godt udnyttet. Selvom vækkeuret var slået fra vågnede jeg alligevel nogenlunde fornuftigt tidligt, og gik tur med hundene i snevejr, det er meget hyggeligt, når man ikke skal ud og køre langt bagefter.

Kirsten og jeg var i København for at juleshoppe, det endte med en masse ideer og ikke så meget indkøb, men jeg fik købt nissehuen – som skal bruges både i Hangar 17 og til juleafslutningen 20.12 – og 2 USB sticks.

Frokosten blev meget spontant spist hos Chicks by Chicks i Tivoli Food Hall.

Den løse knap

Hjemme fik jeg styr på kostumer og udstyr til på søndag, i hvert fald på papiret, knappen der skal sys i vesten, og USB’erne er gjort klar.

7 på stribe

Til aften sluttede denne runde af Nose Work træningen hos Merete med en uofficiel prøve med udesøg, beholdersøg og indesøg, og en stribe med 7 kilder som bonus.

Udesøget startede med flot søg langs lågen på det første stræk, så var Lille Bjørn lidt fra og kom tilbage igen. Han endte i den modsatte ende, og efter lidt frem og tilbage lavede jeg en fejlmarkering (2 fejl). Kilden var lige efter det punkt, hvor Lille Bjørn røg fra i starten.

Beholdersøget

Beholdersøget med 12 beholdere kom vi supersystematisk igennem – selvom Lille Bjørn bestemte ruten havde jeg helt styr på, hvad han havde tjekket – og bingo da, vi kom til nr. 12 var der tydelig og korrekt markering.

Vi bestod et søg :-)

Indesøget, igen arbejdede Lille Bjørn fint, han var interesseret i et område, var væk og kom tilbage igen, og sørme om jeg ikke igen fik lavet en fejlmarkering (2 fejl). Han søgte videre og lavede derefter en tydeligt markering, korrekt.

Jeg springer lidt i det her. I morges skrev Lonni og jeg en del frem og tilbage om forskellige rallyting og midt i det hele spurgte hun, om jeg var stoppet med Nose Work. Nej bestemt ikke, men det med prioritering betyder, at Nose Work ikke får så meget fokus.

Jeg tænkte på den prioritering jeg lagde frem ved coachingsessionen i sidste uge.

Og sammenholdt med min mavefornemmelse efter søndagens rallyprøver i Sverige.

Jeg må erkende at det er nærliggende at prioritere NW med Lille Bjørn i forhold til FS, og efter dagens prøveprøve er det blevet rigtigt fristende at tilmelde en officiel prøve.

Med Max er det endnu mere oplagt, at NW skal have prioriteret i forhold til Rally. Indtil jeg har konstruktive tiltag i forhold til snuseadfærden i rally, skal NW bestemt prioriteres. Jeg kan næsten høre Mias latter, men jeg tror jeg jagter et NW-hold til Max også :-)

For helt ærligt, hvorfor kæmpe med Max i rally – fordi jeg synes det er sjovt, og han helt klart ikke synes det er – når han er superskarp til Nose Work, og jeg også synes det er sjovt?

Vid bedre hvad du ved” (Johannes V. Jensen) kunne jeg oversætte til ”Gør mere af det, du er god til”. Og relatere Now, Discover Your Strengths til hundene.

Ingen kommentarer: