torsdag den 21. december 2017

Fokusering og udvikling



Gårsdagens prøver til juleafslutningen var årets sidste konkurrencer for mit vedkommende. Det var ikke officielle konkurrencer, men i min performancejournal tæller de helt på line med officielle prøver, og jeg opfatter dem som officielle prøver. Dermed bliver det fuldstændig realistisk prøvetræning, hvilket uden tvivl også er meningen, selvom setup’et kan narre nogle til at tro det er for sjov.

Det var derfor jeg lærte så meget af rallyprøverne i går. Og det var derfor HTM-prøven med Lille Bjørn for mig betød mindst ligeså meget som en officiel prøve. Jeg varmede op for alvor, havde hjælper på (tak Louise), men havde dog i dagens anledning skiftet flat cap’en ud med nissehue og det normale slips med et julesslips.

Jeg havde styr på områdets størrelse, hvordan jeg skulle hilse på dommeren, hvor vi skulle stille os til start, og jeg gik banen ret præcist som tænkt, og jeg endte med front mod Anja, og setup P9 til sidst sad lige i skabet.

Vi fik 24,7 sammenholdt med vores prøve i Hangar 17 hvor vi fik 24,0, og det er bestemt noteret på flot-førerarbejde-kontoen. Ikke nemme forhold, men god opvarmning og en totalt fokuseret Lille Bjørn, det var en rigtig superoplevelse.

Det har blot yderligere understøttet min beslutning om at 2018 bliver i HTM’ens tegn. Jeg er vildt fascineret af HTM, og det er dér mit fokus ligger i 2018. 8 prøver (plus nogle løse) er plottet ind i kalenderen, og det hedder HTM med Lille Bjørn og HTM med Max og intet andet (altså bortset fra rally og Nose Work).

Med Lille Bjørn er det direkte videre til HTM2, opbygge det stille og roligt, som Jette beskrev det i går, og se hvor langt det rækker. Programmet skal ikke forceres, men gradvis udvikles, og jeg vil da drømme om en HTM2-titel til ham også. Hans alder gør, at jeg bare klør på.

Det bliver uændret til Dengang da jeg var Lille, som i sine fulde opgave varer 2:21, i min nuværende udgave 1:25. Så der er noget at bygge videre på.

Med Max er det fuldt fokus på at udvikle vores program. Jeg har brug for hjælp og har til aften skrevet med Karoline Hasselroth om nogle enetimer til udvikling af koreografien og har en aftale i stand med hende. For et år siden havde jeg tænkt på rallyprøver, hvilke der kvalificerede til ÅH og DM, nu handler det om HTM, og andre

aktiviteter bliver tilpasset i forhold hertil.

Kald det kærlighed :-)

Ingen kommentarer: