torsdag den 1. marts 2018

Juniorklasse



Mathilde på 10 år skal debutere i juniorklasse i rally med Max på Bornholm den 10-11. marts. De blev tilmeldt efter ½ times træning for to uger siden. Farmor Mette og jeg blev enige om, at et par træningsrunder måske ville være fair over for Mathilde og Max, så vi havde en aftale i dag ved Jersie Hallen.

Jeg havde opstillet to korte baner:
  • Enkelt slalom, højre slalom, tysker, venstre slalom, dobbelt slalom
  • 5 stationære den ene vej, 5 den anden – i anden runde blev de 5 første udskiftet med 5 andre herunder twist

Først varmede Mathilde Max op med diverse spændende godbidder. Derefter bad jeg hende varme op, som var hun kursist: frem og tilbage med Max, belønne for kontakt, det gik fantastisk. Så blev hun sendt direkte fra den del over i kegledelen, og vi fik arbejdet med de svære dele: ikke stoppe op, afstand til kegler. Igen super kontakt.


Så kom de stationære skilte, vi repeterede nogle af de kommandoer, som er anderledes end Boogies. Mine fotos blev desværre ikke så skarpe, men det var Mathilde, og hun og Max er et superskønt par!


Vi havde aftalt = jeg havde fristet 😊 at Mathilde også skulle prøve at gå med Lille Bjørn. Han skulle lige finde ud af, at godbidderne kom fra hende, og så var der ellers superflot kontakt, og de gik rigtigt flot sammen.


De gik en drømme fri ved fod, og Lille Bjørn lavede en masse rigtigt flotte øvelser, bl.a. en blændede stå og ditto bakning. Mathilde skal naturligvis overveje, men hun har fået tilbuddet om at gå med Max OG Lille Bjørn, og så tilpasser vi ud fra hvad hun kan overkomme, når hun også skal gå med Boogie.

Mathilde er meget, meget talentfuld, og både Lille Bjørn og Max synes det er smaddersjovt at gå med hende. Og Mette og jeg er meget stolte!

Ingen kommentarer: