tirsdag den 24. december 2019

Min første jul

Præcis 10 år siden

Hej, jeg hedder Otto.

Jeg blev ½ år for en uge siden, og jeg har aldrig skrevet et blogindlæg før. Jeg vidste ikke hvad et blogindlæg var, før Lille Bjørn og Max fortalte mig om det, og at det er noget min far går meget op i. Altså at skrive blogindlæg.

En gang imellem har Max og Lille Bjørn fået lov at skrive et indlæg, og de synes jeg skulle skrive et i aften, for far holder jul med mor, og så tænker han ikke på at skrive blogindlæg (fnis 😊)))

Min far er flittig til at skrive om alt muligt med mig og de andre hunde, og jeg véd han er superglad for mig – og også de andre! Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg har fået rodet mig ud i, ved at komme i den familie, men jeg kan forstå på Max og Lille Bjørn, at far går meget op i konkurrencer i rally, HTM, Freestyle og Nose Work, og at jeg nok også skal regne med, at blive en del af det.

Nose Work har jeg trænet en del allerede, far og jeg går på et hold hos Merete i Solrød Centret, og helt ærligt, så kan det ikke imponere mig. Jeg skal finde noget, der dufter på en særlig måde, og det gør jeg så, og far bliver glad hver gang jeg fortæller, hvor det er … Jeg synes ikke det er noget særligt, men jeg synes det er sjovt, for far er så imponeret, og Merete synes også jeg er dygtig. Jeg vandt en roset i sidste uge, og det er vist også vigtigt for far.

Vi går også til Foundation hos Johanna. Det er i en ridehal, og underlaget er det mest fantastiske, jeg har oplevet. Jeg kan godt mærke, at far bliver lidt sur, når jeg bliver ved med at snuse og smage på underlaget, men pludselig får han mig til noget, som er sjovt, og jeg får godbidder eller legetøj, og det er selvfølgelig meget sjovere end underlaget. Så synes både Johanna og far at jeg er fantastisk, og dem om det.

Sidste tirsdag var jeg til juleafslutning, og skulle lave 9 øvelser i træk. Det foregik i Sjællands Agility Center, og dér har jeg aldrig været før, hold da op hvor var der mange hunde og mennesker. Jeg synes det var svært, men far hjalp mig godt, og var meget tilfreds med mig. Han havde hængt sin træningsvest med lommerne fuld af godbidder på en stol, og det var jo dejligt, at jeg selv kunne hente godbidder, men det var åbenbart ikke meningen?! Det skal jeg have talt med far om.

Det var ret sjovt at være med far, han smilede og grinede hele tiden, og selvom jeg ikke forstod alt det han sagde, så virkede han meget tilfreds. Jeg gjorde det også så godt jeg kunne, og jeg hørte at jeg ovenikøbet bestod prøven, og så var far ekstra glad.

I dag gik vi en morgentur med far, far holder juleferie, og så er turene lidt længere.

Far og mor gik en tur sammen, og kom tilbage og fik morgenmad, og bagefter fik vi kødben. Det fik vi også i forgårs, og hold da op hvor er det spændende og lækkert.


Senere skulle Max og jeg køre med far til Køge og gå en tur. Den blev lidt længere end far havde regnet med, men det var bare hyggeligt.

Vi kastede os over kødben, da vi kom hjem, kun afbrudt af at far ville gå en tur med Max og mig.

Så fejrede far og mor juleaften, det har jeg jo ikke oplevet før, men det var hyggeligt.


De fik drinks.



De fik mad og vin.




De gav hinanden gaver. Far fik to flasker malt whisky og et skaldyrssæt, han blev meget glad, så det var nok gode gaver. Mor fik også en gave, et smykke, og hun blev også glad.

Lille Bjørn, Max og jeg har gnasket kødben hele aftenen, selvom jeg må indrømme, at jeg er blevet lidt træt, for det har været en hård dag, og jeg har ikke fået hvilet ret meget.

Hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg at jeg har været meget heldig med at komme til den familie. Mor og far er smaddersøde, jeg får mad sammen med de andre, jeg går masser af ture og min far lærer mig alt muligt.

Lille Bjørn og Max har fortalt, at jeg skal glæde mig til at komme til prøver, for så er der ekstra mange godbidder. Far kan tit være lidt underlig til prøver, men det skal man bare vænne sig til, og han er blevet meget nemmere at have med at gøre.

Jeg kende jo kun far fra den gode side, så jeg glæder mig for alvor 😉

Jeg har lært, at man lige i aften, skal huske at slutte på den rigtige måde, så jeg vil ønske alle, der læser dette, en glædelig jul!

Ingen kommentarer: