mandag den 9. december 2019

Julefrokost, rallyudvalg og Nose Work med Lille Bjørn

Flotte rammer for Nose Work træning

Jeg har fået nogle arbejdsmæssige opgaver, som tager en del tid, og det er da ikke så dumt, selvom jeg godt kunne tænke mig lidt mere tid til hundene …

Opgaverne afføder også fin træning i at håndtere lidt bøvlede situationer, og jeg synes jeg håndterer dem fint, selvom jeg virkelig kan mærke at jeg stadig skal være meget bevidst i pressede situationer, for ikke at agere uhensigtsmæssigt.

Men det går helt sikkert fremad.

Første servering på Herthadalen :-)
I lørdags havde Kirsten og jeg et vores efterhånden traditionelle 3 årlige besøg på Herthadalen (påske, sommer og jul), og fik en dejlig julefrokost ved vores stambord.


Inden havde jeg gået en skøn tur med Max og Otto.

Frokost på Fjelsted Skov Kro
Juletræ på Storebælt
En skøn Pinot Noir fra Jura
Søndag gik turen til Fjeldsted Skov Kro, hvor vi havde et 5 timer langt rallyudvalgsmøde. Vi troede vi havde rigelig tid, det havde vi ikke, for hold da op hvor diskussionerne gik, på den gode måde 😊



I dag var jeg til næstsidste runde Nose Work træning med Lille Bjørn i år. Der var 40+ kilder, og Lille Bjørn kløede på stort set uden pauser hele vejen igennem. Vi startede hos Merete, hvor han fandt 6 ud af 7, og arbejdede fra første sekund, og med de skønneste markeringer, selvom han måtte gentage et par, for at hans fører lige kunne fatte at det VAR markeringer.

Vejret var med os, og jeg kan godt mærke, at det er en særlig nydelse at træne med Lille Bjørn. 12 år og 9 måneder i dag, og han giver sig fuldt ud til træningen.

I morgen skal jeg opereres for grå stær i højre øje, jeg er ikke bekymret (endnu?) og alle forsikrer mig om, at ikke er noget særligt. Så det tror jeg på!

Jeg regner bestemt med at skulle træne med Otto og Max i morgen aften!

Ingen kommentarer: