mandag den 23. december 2019

Årets sidste træning


I dag var Otto og jeg til årets sidste Foundation-træning hos Johanna.

Jeg synes Otto var rigeligt optaget af underlaget, og det gik lidt trægt med at komme i gang, men jeg tog det med godt humør og et smil, og det kommenterede Johanna 😉

Jeg kan godt mærke, at jeg har en meget mere afslappet tilgang til træningen med Otto, end jeg havde med Max, og det er godt. Jeg har fokus på samarbejdet og synes han er fed at arbejde med, også når han ”slår fra”.

I første runde med Johanna fik vi arbejdet med at belønne for at Otto holder fokus på mig, og på ingen tid fik jeg alt det fokus, jeg kunne ønske mig …

Jeg er også kommet til det punkt, hvor jeg bliver nødt til at have styr på kommandoerne. Anita bemærkede, da vi trænede for nogle uger siden, at jeg brugte move-on til rundt om fører mod uret med Otto, med uret med Max. Det er jo dømt til at gå galt, så derfor har jeg lavet Ottos kommando om, og bruger rundt til mod uret. Han laver begge øvelser smukt uden håndtegn, men engang imellem vender han i rundt. Jeg må øve mig i at sætte de ”rigtige” verbale kommandoer på fra starten.

Efter at jeg har fået styr på kriterierne er han begyndt at lave de flotteste fremsendinger med begge forpoter på target og til hulahopring med alle poter i ringen. Han er ret skarp 😊

Vi er så småt gået i gang med venstreposition, og jeg fik lidt tips af Johanna til det videre arbejde, det er fokusområde her i juleferien.

Otto er den af vores hunde, som har puttet mest hos mig. Han springer bare i op i sofaen, og tit lægger han sig bare direkte hos mig. Om det er hyggeligt? Mon ikke ❤️❤️❤️

Han gjorde det sørme også til aften, efter at vi var kommet hjem fra træning.

Ingen kommentarer: