søndag den 1. december 2019

En vidunderlig weekend på Bornholm

Fra en dejlig tur på Strandstien mellem Listed og Svaneke
Årets fjerde og sidste Bornholmertur var fantastisk.

I går startede med en rallyprøve i Hønsehuset. En fed championbane designet af Conni. Alle mine forberedelser var som planlagt og de fungerede: Max var på! Opmærksom og fokuseret. Jeg var afslappet.

Jeg lavede en fejl ved skilt 1, som jeg lavede om, jeg fik timet skridtlængden forkert i tre sidestep til højre. Ellers gik det fint. Jeg ramte et skilt, blev presset lidt/gik ind i Max, de var lidt skæverter og minimal snus. En FED prøve!!!

Weekendens høst af Bornholmsk øl

Luksushotdog

Jeg tog til Rønne og handlede Small Batch Brewery i Ostehjørnet, kørte videre til Torvehallerne, fik en luksushotdog og købte øl fra Beer Here. 29 øl i alt 😁

Jeg var tilbage i Hønsehuset i god tid til præmieoverrækkelsen, Max og jeg blev 4. vinder af 9 med 89 point. Dejligt!

Max på Balka Strand
Vi kørte til Balka Strand så Max kunne få en ordentlig luftetur.

Vi tjekkede ind i dejlig lejlighed på Svaneke Savværk.

Derefter gik Max og jeg til Listed via Strandstien og retur, mens mørket sænkede sig. En pragtfuld tur på en times tid.

Max og jeg tog en slapper og jeg fik smagt en Christmas Ale fra Small Batch Brewery.

Max fik aftensmad.

Jeg gik de 300 meter til Svaneke Torv og Vinøst, hvor jeg havde booket bord.

* * * VINØST * * *

Den korte udgave: Jeg fik et skønt måltid og nogle fantastiske vine til!

Men så nemt slipper I ikke 😉

Jeg besøgte Vinøst første gang 15. august, som man kan læse her.

Jeg kan roligt sige, at da jeg ret sent besluttede mig for at tilmelde de to rallyprøver denne weekend, prioriterede at kunne overnatte et sted tæt på et ordentligt spisested, og Svaneke Savværk og Vinøst med 300 meters afstand var det perfekte match.

Jeg havde booket bord, det var ikke nødvendigt viste det sig, men jeg vil helst reducere risikoen, så derfor!

Tjener, vinkender mv. Balder og jeg var straks på bølgelængde, og jeg overlod alt med drikke til ham hele aftenen, og hold da op nogle spændende oplevelser der kom ud af det.

Jeg deler oplevelsen i billeder:

Oksetartar, byg, mizuna

Friterede grisetæer, sauce gribiche

Trubaduren Louis

And, rosenkål. rodfrugter, jus

Det var en totaloplevelse af de helt store, og jeg siger tusind tak til Balder og hans dygtige kolleger for en fantastisk aften.

Jeg kommer igen!!!!!

* * *

I dag gik morgenturen naturligvis til havnen i Svaneke.

På vejen tilbage købte jeg et rundstykke, en croissant og en Cappuccino, så der lige var noget at starte dagen med.

Vi kørte til Hønsehuset og nåede at opleve en lille smule snevejr på vejen.

Jeg starter lidt bagvendt med dette citat:

”Max og jeg har lige gået tur ved Sose Odde. Jeg ryster stadig på hænderne og indeni efter dagens rallyprøve, måske vores bedste ever. Ikke pointmæssigt (85) men vores samarbejde var ❤❤❤ Opvarmning perfekt. 100 % kontakt ind på banen. Første øvelse bakke 1 stå sit dæk perfekt. Bakke 3 skridt, Max snorlige jeg lidt skævt, jeg nåede lige at tænke "utroligt det ikke væltede". Synkront højre. Dobbelttysker. Så kom bakke 1 2 3 stå sit dæk. Max satte sig i dækken og i ommeren kom han for langt væk - parkeret mentalt øjeblikkeligt. Synkront venstre. Tysker. 225 højre. Stationært skift foran. Fristende 8-tal. 225 venstre. 360 højre. Stationært skift bagved. 90 grader højre med 2 sit. Sit under gang. Alt perfekt der var en snævert et sted. Perfekt dobbeltspring ro. Slalom. 270 til højre. Skift side foran. Fokus 100 %. Det kunne mærkes i hjertet. Jeg er vild med ham og lige ved at tude. Kører tilbage til præmieoverrækkelse nu 😀

Det er skrevet en lille times tid efter prøven.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Vores opvarmning var perfekt, jeg var totalt afslappet og Max 100 % på. Han havde kun fokus på mig da vi gik i opvarmningsområdet, og da Conni inviterede os ind fortsatte det. Jeg gav klartegn og han blev ved. Da første skilt sad lige i skabet kunne jeg bare mærke den helt fantastiske følelse at, at Max og jeg var et team, vi var i boblen!!!!

Det var ærgerligt med skilt 5, der kostede 13 point, men jeg parkerede det, inden jeg havde gjort klar til næste skilt. Skilt 6 til 19 var vores bedste flow nogensinde, vi mistede 1 på en skæv position (ikke en snævert 😊). Dobbelt spring ro tilbage er aldrig set flottere! Den måde Max kom tilbage og kastede sig ind i venstrepositionen var hjerteskærende smuk ❤

Mit hjerte kørte turbo og jeg rystede på hænderne da vi kom ud, og jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ikke græd. Max var bare så fantastisk. Sådan føles det når det hele spiller.

Jeg skulle bare finde en strand, så Max kunne løbe løs, og Bettine foreslog området ved Sose Odde, ganske tæt på. Vi gik en dejlig tur og nød at være bare os to.

Da vi kom tilbage til bilen, skrev jeg med rystende hænder ovenstående, og sendte det til Anita og Amanda, jeg havde bare brug for at dele det med dem.

Til aften har jeg også talt med Amanda om prøven, jeg havde brug for at netop hun, skulle høre om oplevelsen. Det var fedt at fortælle om den og få lige præcis de reaktioner, jeg kunne ønske mig ❤

Efter præmieoverrækkelsen (vi blev nr. 7 ud af 10 med 85 point), tog vi til Rønne, jeg fik en pariserbøf på Café Gustav, og gik en tur med Max i Rønne inden vi kørte til færgen.

På sejlturen fik Pernille og jeg en hyggelig snak om vist mest rally 😊 Vi var rørende enige om, at Kreds 8 er fantastiske til at arrangere prøver, og at der er herligt afslappet og uhøjtidelig stemning over dem, og de er morderligt hyggelige. Jeg kommer bestemt tilbage gang efter gang, uanset om jeg skal dømme, skal op, eller begge dele 😊

Til aften har jeg nydt en dejlig øl og noget dejlig vin, begge to meget værdsatte gaver, som jeg nyder ekstra meget.