torsdag den 15. august 2019

Trettende feriedag: Morgentur, keramik, Vinøst, eftermiddagstur

Fra eftermiddagsturen: Allinge i baggrunden

I dag havde vi aftalt at spise morgenmad med svenskerne, og Max jeg havde en aftale om, at ville gå til Allinge og handle morgenbrød hos Schweizerkonditoriet.


Så efter den korte morgentur med begge hundene gik Max og jeg til Allinge. Vi gik langs landevejen, og lidt af hjemturen var via strandstien. En fin tur på lidt over 5 km på lidt over 1 time, en dejlig start på dagen.

Efter morgenmaden tog Kirsten, hundene og jeg til Gudhjem og gik lidt rundt.


Derfra tog vi til Listed, hvor vi skulle handle hos keramiker Mette Duedahl, og derefter fik vi lidt hos Bay Frost, jeg nøjedes med en Bingo Gringo fra Svaneke Bryghus på fad.

Derefter gik turen til Svaneke, hvor jeg opdagede en vinbutik, som jeg ikke havde set før, og med god grund. Den åbnede 3. juli, altså lige efter at vi sidst var på øen. Et stort og spændende udvalg, forsynet med to priser: salgsprisen i butikken, og prisen ved servering i restauranten af samme navn, lige ved siden af. Navnet: Vinøst.


Og pludselig sad vi i restauranten og fik en lækker frokost langt over der sædvanlige.


Vi fik begge makrel, kartoffel, rødbede, løvstikke.


Dertil et glas orange vin fra Italien: ZeroPuro 2018, Landae.


Kirsten fik derefter gris, bønner, hvidløgspuré, sky.


Jeg fik tatar, okse byg, oregano.


Dertil et glas spansk rødvin: 9+ 2017.

Maden var ekstraordinært lækker og vinene perfekte til.

Jeg ønsker Vinøst alt godt, og glæder mig til at komme igen!!!

Jeg var naturligvis omkring vinbutikken på vejen hjem, og fik købt 7 flasker vin!

Hjemturen gik via Nordbornholms Røgeri i Allinge, hvor vi handlede lidt til aftensmaden.

Vi var begge ret trætte, da vi kom tilbage til lejligheden, men jeg ville bare gå en lidt længere tur, så Kirsten og Lille Bjørn fulgte med det første stykke, derefter fortsatte Max og jeg til Allinge og tilbage igen langs strandstien. En tr på præcis 5 km og lidt over en time. Det føltes ualmindeligt godt 😊

Da vi kom tilbage, havde Christian lige ringet, at de var klar, så vi tog over til dem. Det viste sig, at vi alle følte os godt brugte, og ikke særligt sultne, så jeg nøjedes med lidt røgede rejer til surdejsbrødet fra Svaneke Brød, og et stykke med ost, inden vi tidligt tog ”hjem”.

I morgen skal vi hjem, så der skal pakke i aften og i morgen tidlig, og så har vi en god dag til at tage afsked med Bornholm for denne gang.

Ingen kommentarer: