lørdag den 24. marts 2012

25 timer

Zora og Paul (foto: Lonni Prirsching)
Halvdelen af weekenden er ikke gået endnu, og den har indtil nu været fantastisk!
I går mødtes vi til bestyrelsesmøde kl. 16.30 i Sydkystens Hundeskole – vi havde sat fem timer af, og vi nåede en masse. Udover meget fagligt også en hyggelig middag. Der var en masse tunge emner på dagsordenen, men vi kom igennem det meste og har fået etableret diverse udvalg: instruktørudvalg, tøjudvalg og haludvalg. Og ikke mindst har vi talt om det meget presserende emne: nye instruktører. Én af kandidaterne havde vi en prøvetime med i dag 16.30, og vi fik lige sat et fornuftigt hold op til et begynderhold for voksne hunde – fortsættelse følger længere fremme i bloggen.
Jeg havde aftalt morgentræning i hallen i dag 8-10 med Lonni og Christina, men vi blev enige om at træne i forbindelse med prøvetimen i dag i stedet. Rigtigt smart, så kom vi udendørs og nød det gode vejr.
Indtil jeg fik en opringning ca. 9.58 i dag fra Nette, og i samme sekund jeg hørte hendes stemme kom jeg i tanker om hvorfor det foranstående ikke var 100 % smart: Jeg havde jo lovet at være ved hallen kl. 10 for at lukke en gruppe collie-folk ind og træne. Det kom de med 20 minutters forsinkelse og en kæmpeundskyldning …

Europatallerken
 Kirsten var med og vi fortsatte til København og en lækker brunch/frokost på cafe Europa. Jeg vil spare jer for detaljerne og nøjes med ovenstående billede af min Europatallerken.
Hjemme igen gjorde jeg klar til eftermiddagens træning.
15.30 mødtes Christina & Tempo og jeg med Lille Bjørn og fik små 45 minutters herlig udendørstræning. En masse flot arbejde fra Lille Bjørn, bl.a. en perfekt fællessit, 1 og 2 minutter i skjul i fællesdæk, nogle flotte stillingsskift på 15 m, en fin dirigeret apport og en superfremsending på 20 meter. Herligt.
Til prøvetimen med den nye instruktør havde vi sammensat et begynderhold for voksne hunde således:
  • Christina med Border terrier Max (Pauls hund, 9 måneder)
  • Merete med Engelsk springer spaniel Megan (Pauls hund, 8 år)
  • Lonni med Irsk terrier Neville (Jeanels hund, 1½ år)
  • Paul med Parson Russell Terrier Zora (Jeanels hund, 3½ år)
Instruktøren var helt frisk på dette spøjse hold og vi kom igennem en række grundlæggende øvelser: betingning af klikker, kontakt, sit, dæk, lineføring, indkald mv. Hun var meget dygtig og bestod prøvetimen med glans og bliver annonceret som ny træner i morgen.
Efter træningen fik jeg en god snak med hende, og klokken blev 17.30 og lidt mere inden vi var færdige.
Fantastiske 25 timer.

Ingen kommentarer: