torsdag den 31. marts 2022

Magisk træning



Mandagens fitness-træning i det flotteste forårsvejr, og bl.a. øvelser ved Hastrup Søerne, så kan tankerne godt flyve og træningen føles magisk. 

Tirsdagens NW-træning hos Merete, det blinde søg. Otto jeg startede langs en væg, han slog nogle buer og vendte tilbage og pludselig strøg han direkte mod en stolpe modsat væggen, sprang op og markerede med snuden på et punkt, som han ikke kunne have nået, ved at stå på bagbenene. 

Det er sådanne øjeblikkelige der, udover at være magiske, også vinder ved ikke at være filmet, for så kan det blive lidt bedre ved hver genfortælling 😉 

Men det jeg egentlig tænkte på, da jeg skrev overskriften, var træningen i går hos Karina (Hund med mening). Vi har drillet Karina med det lidt kedelige vejr det havde været nogle onsdagsaftener, men vi troede det var overstået … 

Det var det ikke, det var det flotteste og koldeste vintervejr med sne til første hold i går. Det blev så rammerne for noget af det allerbedste rally jeg har gået med begge hunde. 

Banen var på 9 skilte og vi skulle arbejde med baglænskædning: Sidste skilt – mål – belønning, derefter start med næstsidste skilt, fjerdesidste skilt, syvende sidste skilt og til sidst start ved start; belønning i alle forløb kun efter mål. 

Det var totalt magisk, for hver runde jeg gik med Max blev det bedre og bedre og den allersidste – den fulde bane – var totalt uvirkelig, det var noget af det allerskønneste vi har gået. På den næstsidste bane kom jeg til at grine, 270 grader til højre med Max på højre side, jeg gik lidt for hurtigt og fik lavet en MEGET snæver vending og han drejede næsten rundt om mig 😊 

 Otto gik lige så fantastisk, vi endte med en hel bane, uden belønninger, og fuldt fokus fra ham med den lækreste kontakt. Det er helt sikkert det bedste vi har gået. 

Belønningen var for begge hunde masser af trækkeleg, garneret med godbidder. Jeg har sjældent haft det så godt, da jeg kørte hjem fra træning, men dette var altså helt ekstraordinært. 

Jeg har selvfølgelig også tænkt over, hvad der gjorde forskellen. Jeg kunne godt mærke indeni, at jeg var totalt afslappet og rolig, vi var KUN kommer for at have to fede træningsrunder, og det fik vi i den grad. 


I dag startede dagen med en skøn morgentur og en solopgang, en anden form for magi, men også det var en ekstraordinær mental opladning.

Ingen kommentarer: