onsdag den 20. maj 2015

Justeringer

Generalprøve på Max. HTM1-program, (foto: Lonni)

Det var været to fantastiske skønne træningsaftener i går og i dag. Og alle tre hunde har været i gang.

I går trænede jeg med Lonni og Lone i Jersie. Lille Bjørn og Max var med, Lille Bjørn skal op i LP3 på lørdag, så planen var at komme igennem det meste af programmet og det lykkedes, selv om der var forhindringer, for Lonnis Morgan har først lige afsluttet løbetid, og Lille Bjørn var ikke så fokuseret efter at hun var kommet ud.

Bortset fra indkaldet gik det rigtigt godt, så vi har fokus på den øvelse inden lørdag. Det er et godt stykke tid siden jeg har trænet med ham, men han var ganske skarp alligevel. Sidste finpudsning er i morgen hos Johanna, og så håber vi at vi er skarpe på lørdag.

Max startede ret hurtigt med en gevaldig springtur og kom i bur igen. Men ellers var han pænt på, og videoen ovenfor er vores første bud på det færdige HTM-program. Lidt improvisationer til sidst, men programmet er ”næsten” færdigt.

Til aften stod den på rally på Anitas hold i Osted. Megan gik championbanen fra i lørdags, men jeg skulle have varmet hende lidt bedre op. Der var noget snus og nogle dummere ommere, men ellers ok.

Umiddelbart efter tog vi en bane med ”dræbende sitter” og der var flere smuttere (3-4), Anita mener ikke jeg forstærker sit til højre nok, og det er vist ikke helt forkert :-(

Max gik ekspertbanen fra lørdag to gange, først normalt, cirka som i lørdags, og som afslutning, da skiltene var ved at blive fjernet. Han gik banen, men dæmpede en del og lavede en minispringtur til en af dem, der ryddede banen. Det var også meget udfordrende bl.a. med andre hunde på banen. Det sidste stræk, hvor der ikke var andre på banen, gik langt bedst.

Før, under og efter gik vi også HTM, med musik spillet på den nyerhvervede Ghettoblaster, tænk at anskaffe sådan en i 2015!!!

Det går rigtigt pænt, men der sker altså en del justeringer. Jeg har ud fra Johannas feedback i søndags justeret nogle vendinger, det giver lidt mere ro, og den improviserede del (de sidste 20 sekunder), synes jeg også fungerer godt. Passagen med løb i F2 virker ikke rigtigt, mente Anita, og jeg kunne tydeligt mærke, da jeg gik den uden musik, at løbet føltes forkert i forhold til musikken.

Så turen hjem fra Osted resulterede i en stribe alternativer i mit hoved mens musikken kørte på repeat.

Heldigvis har jeg en god livline. Efter morgendagens træning hos Johanna (Lille Bjørn – LP) skal jeg til Anja og have hende til at se på HTM-programmet.

Tilstandsrapport før de kommende prøver:

Megan, Rally 6.6: Ok, husk at lave langsommere håndtegn, husk opvarmning i passende omfang.
Lille Bjørn, LP 23.5: Ok, arbejd med indkald
Max, Rally 23.5, FP2 og HTM1 5.6, Rally 6.6: Arbejd med forstyrrelser, træn indendørs, træn i prøvehallen

Ingen kommentarer: