onsdag den 19. oktober 2016

Challenge, ros og planer


Ved tirsdagstræningen for to uger siden fik vi en challenge til i går:

En rally bane (der må bruges kegler/spring og alm øvelser) kreeres - maks 20 skilte eller 4 minutter hvad der kommer først. Ingen skilte eller holdere på banen :-) Skiltene giver point: 1 Begynder 2 Ø 3 E 4 C. Højeste point vinder. Fejl undervejs ( 1-3-10) trækkes fra total point.”

Det er en typisk Johanna opgave. Et klart konkurrenceelement (vi vil alle gerne vinde), og samtidig nogle meget realistiske forstyrrelser ved gennemførelsen fx at skulle huske hele banen og at tilpasse rekvisitter, så det passer til banen.

Jeg lavede lige efter en bane i et skema, 11 x C og 9 x E = 71 point, det maksimale jeg kunne komme frem til, når der ikke var tunnel :-)

Så glemte jeg alt om banen, indtil i går lige over middag, hvor jeg ved et tilfælde tjekkede noget i tirsdagstræningens Facebook-gruppe. Så fandt jeg hastigt listen frem og lærte den udenad. Det var relativt nemt, fordi den var opbygget i logiske sekvenser:
  1. STOP - Dobbeltspring - ro - spring - STOP
  2. Send over 2 spring
  3. Stå under gang - Gå rundt
  4. Sit under gang - Gå rundt
  5. Dæk under gang – Gå rundt
  6. Stå foran – Bak - Fremad
  7. STOP - 1, 2 skridt baglæns - hund bakker - STOP
  8. STOP - hund bagved rundt - STOP
  9. STOP - hund foran rundt - STOP
  10. STOP - send fremad - Stå
  11. Indkald under gang
  12. Skift side foran
  13. Skift side bagved
  14. 3 skridt baglæns - Hunden bakker
  15. Stå - Gå fra
  16. Indkald under gang
  17. Stå - Hent/bring
  18. STOP - Hent/bring
  19. STOP - Stå - Sit
  20. STOP - Stå - Dæk
Den var baseret på at jeg skulle gå ligeud til skilt 10 og så den modsatte vej resten af banen.

I praksis måtte jeg justere lidt. Skilt 1 blev flyttet til sidst og jeg vendte efter skilt 6, 10 og 16 det passede perfekt.

Jeg var virkelig sat op til konkurrence, og varmede Max perfekt op. Jeg belønnede ham første gang efter sit under gang, men Johanna kommenterede, at jeg først roste ham efter 7. skilt, og der var han ved at hænge lidt med halen. Men derfra gik det flot, og Max var glad med.

Jeg havde en ommer fordi jeg glemte at gå mellem skilt 8 og 9, og mistede et point på afstand fra fører og endte med 63 point kun slået af Amanda og Osseau som fik flotte 65 point :-)

Men NATURLIGVIS var konkurrencen det sekundære :-))))))

Jeg var loadet med ekstra gode godbidder: ost, cocktailpølse og kyllingebryst, og jeg havde så meget fokus på Max, at det først til allersidst gik op for ham, at der var en løbsk Wilma i hallen, og først da vi fik flødeboller efter endt træning begyndte han for alvor at reagere på det.

Vi arbejdede efter challengen med diverse korte forløb, hvor Johanna oplyste skiltene undervejs. Mit fokus på Max gjorde, at der var noget jeg fik udført anderledes. Der var i øvrigt tæt på ingen snusen til underlaget, til stor forskel fra sidst.

Så jeg var virkelig stolt af dagens førerarbejde, og jeg er sikker på at Max også var tilfreds med mig! Ellers er jeg mentalt allerede i gang med at forberede HTM og FS den 5. november på Garbogaard. Det er næsten præcis et år siden jeg i blogindlægget RBM RØM DKRLCH LP1 LP2 HTMF HTM1 Borderhouse Terranova aka Max kunne fortælle om at Max dels havde fået sin HTM1-titel, dels var debuteret i FS i for sjov klassen.

Den 5. november skal vi op i HTM2 med et program, som har udviklet sig kolossalt i løbet af 2016, og et FS1-program, som der også er sket meget med, og som jeg arbejder en del med pt. Bl.a. har jeg hørt When I’m 64 i den fulde udgave en del gange. Det er et minut længere end det, jeg bruger nu, og der er masser af ideer til at udvide nummeret.

I eftermiddags havde Louise og jeg en lang snak om vores respektive programmer, og jeg har fået flere rigtigt gode ideer til udvidelser og forbedringer. Jeg regner med at et par skal afprøves på Garbogaard, andre må vente til 18. december i Hangar 17. Det bliver rigtigt spændende at arbejde med.  

Ingen kommentarer: