lørdag den 27. maj 2017

Bliv endnu bedre til rally! - 27. maj 2017


Amanda og jeg afholdt i dag for anden gang Bliv endnu bedre til rally!, som vi første gang afholdt den 14. maj.

Det er længe siden jeg har undervist, men jeg må indrømme, at de to hold på hver tre timer fik mindet mig om alt det sjov ved at undervise. Amanda og jeg har fået udviklet et godt, intensivt kursus, vi fungerer rigtigt godt sammen som undervisere, ingen er vist i tvivl om, at rally er et emne som vi begge to brænder for – og når man så sætter os sammen med en gruppe topmotiverede kursister, så bliver det bare godt.

Vi mødtes kl. 8 og gjorde klar, vi fik hilst på haren, vejret var fantastisk, og stemningen var supergod fra start til slut. I forhold til første kursusgang, hvor der var fyldt med 8 deltagere, havde vi justeret lidt i dag, hvor der var 5 deltagere og det fungerede fint.

Der var de samme fokusområder:
  • en introduktion om alle de bestanddele rally består af, og hvor meget træning handler om det der sker mellem start og mål (skiltene), ikke det der sker før start og det der sker efter mål
  • den effektive start, hvor vi sikrer at hunden er med og ikke opdager at vi er gået i gang med en prøve
  • to individuelle runder (én hos os hver), hvor der både blev arbejdet med nørdede detaljer og med mere gennerelle emner – fx højrehandling, hvor jeg måtte skuffe nogle deltagere, som jeg selv er blevet det: nej, der er ingen genveje til en solid højrehandling …
  • gode afslutninger, hvor føreren fortæller hunden, at den var en stjerne uanset hvad, for alle fejl er førerens skyld, ALDRIG hundens
Amanda og jeg har aftalt, at vi skal opslå nogle flere kurser sammen, for det er altså sjovt, når man kan mærke at ens viden og erfaring er anvendelig, at deltagerne tager imod på den gode måde, og vi har det sjovt under hele forløbet!

Ingen kommentarer: