søndag den 15. juli 2018

Bornholm dag 2


Ude godt, hjemme bedst

Max og jeg hygger os ude i haven, mens Kirsten og Lille Bjørn ser fjernsyn, faktisk tror jeg Lille Bjørn sover. Faktisk tror jeg også Max, som ligger i Kirstens stol ved siden af mig, sover.

Vi har haft en dejlig tur til Bornholm, hvor fokus for mit vedkommende har været at dømme rallyprøver i går og i dag. Det er 12. og 13. gang jeg har dømt på Bornholm og det er tophyggeligt hver gang. Prøverne er altid velorganiserede, deltagerne er glade og hjælpsomme, og superdygtige, og så elsker jeg at være på Bornholm i det hele taget.

Tre DM-kvalifikationsprøver på to dage, det er ret tiltrækkende for udøvere, og det var noget andre DKK kredse gerne måtte lade sig inspirere af 😊

Skøn morgenudsigt

Max og jeg stod op kl. 6:15, jeg fik morgenbad, Max fik morgenmad, og så gik vi tur ned til vandet. Det var den skønneste solskinsmorgen, det var ret lummert og superhyggeligt bare os to. Vi mødte nogle kondiløbere (puha i den varme) og en mand med en løs hund, som Max kunne lege med, og oven i købet komme lidt i vandet.

Da vi kom tilbage pakkede vi, Max kom i bilen og jeg fik lidt morgenmad fra buffeten, og så gik turen til Østerlars Stadion.

Championbanen i baggrunden, Kimmie og Ditte som altid aktive

Min championbane blev stillet op, jeg aftalte med Ditte at Max og jeg kunne være white dog, dvs. gå championbanen uofficielt før den officielle start, så Max blev varmet op inden jeg lavede banegennemgang, da banegennemgangen var slut kom han ud og vi legede lidt og så gik vi ind med Ditte som dommer.

Jeg havde naturligvis samme fokus som i går, 100 % at støtte ham, og jeg synes det lykkedes, selv om der kom et lille ”ude af kontrol” midtvejs, hvor han var henne hos Ditte. Men 3x4 og 7x1 og en cool fører og en logrende Max, det var godkendt. Mellem ekspert og begynder/junior holdt vi en pause, hvor jeg kunne lege/lufte Max, og så fortsatte prøven, og var slut cirka 13:25, superskønt.

Endelig i vandet!

Vi skulle med færgen 16:30, så jeg havde heldigvis tid til at indfri løftet til Max om at komme til vandet. Jeg fik et tip af Ditte og Kimmie, og vi tog til Sydhavnen i Rønne, fulgte anvisningen og endte ved vandet, hvor Max fik lov at løbe løs og svømme lidt.

Derefter havde vi tid til et lille smut ind til Kjærstrup Chokolade i Rønne, hvor jeg købte en softice, som Max og jeg delte, jeg måtte gå ind igen fordi jeg ikke havde fået en ske med i første omgang! (jeg fik det meste, men vi delte 😊).

Det blev til en lille luftetur på færgelejet inden turen gik hjemad. Jeg undrede mig over, at der var så lidt trafik, men jeg fandt ud af der blev spillet en fodboldkamp, som åbenbart havde stor interesse.


Hjemme hyggede Max sig med at rulle sig i ”græsset”, jeg fik en øl, og derefter stod den på bruschetta med hjemmedyrkende tomater – det bliver ikke meget bedre.

Hvis jeg ser snævert hundetræningsmæssigt på det, så var det fantastisk at få både en officiel og en uofficiel mulighed for at træne VI med Max, dvs. fokus er kun på at vi har det godt sammen.

Relationsmæssigt gjorde jeg hvad jeg kunne, for at vores tid sammen blev værdifuld for ham, og det kan jeg mærke på ham, at de har været.

Der kommer ikke noget negativt Hej far! denne gang 😉

Rallyprøverne som dommer var en stor fornøjelse. Banerne fra de to dage kan ses her. Jeg havde forsøgt at lave relativt hurtige baner, fordi jeg forventede at det ville være godt varmt, og det var jeg glad for specielt for de deltagende hunde, men også som dommer. Der var som jeg godt kan lide det god spredning i resultaterne, men specielt i øvet og begynder/junior med overvejende rigtigt gode resultater. Så altså også på den front to dejlige prøvedage.

Og hvad var der ellers? To stille og fredelige ud- og hjemture, perfekt vejr (lidt til den lumre side måske?), en dejlig lejlighed og som højdepunktet det fantastiske måltid på Stammershalle Badehotel. Jeg har fortalt Kirsten detaljeret om det til aften, og vi SKAL til Bornholm til august, når vi har ferie, og spise dér.

Ingen kommentarer: