onsdag den 11. juli 2018

Rekvisitter



Jeg har haft et lidt blandet forhold til rekvisitter i HTM/FS. Ikke generelt, men i mine egne numre, fordi jeg synes de tilførte en kompleksitet, jeg havde svært ved at håndtere.

Der var en træstub og en stok i Max’ FS-nummer, der var et bord, en stol og en hat i Max’ første HTM3-nummer. Der var stokke i 6+.

Jeg synes det er lettere uden rekvisitter, men jeg er også klar over, at det giver en masse spændende muligheder at have rekvisitter.

Derfor er jeg nu gået ind i rekvisit-jagten, for at have den del på plads til Lille Bjørns og Max’ næste HTM3-numre.


I dag kom Paddington-bamsen, som jeg bestilte i mandags. Enormt nuttet og nu skal Lille Bjørn lige finde ud af, at det er en ven 😊

Kufferten er det noget sværere at komme i nærheden af. Jeg viste et eksempel på den ønskede udgave i dette blogindlæg, men det er altså ikke nemt at skaffe den udgave.

Til Max’ nummer er der en bowler

og en stok

og noget mørkt tøj og et slips.

Jeg skal have historier/stemninger tænkt igennem, så det kan udmunde i koreografien til to dejlige programmer inkl. udnyttelse af rekvisitterne.

Det er præcis denne proces, der adskiller HTM/FS fra andre discipliner. Selv at skulle finde på hele programmet.

Jeg er vild med den del af det … også!

Og så har Max igen været "fræk" til aften :-)

Ingen kommentarer: