fredag den 6. juli 2018

Børnelærdom

Lille Bjørn og fører 5. juli 2012 på kursus med Kathy Sdao (foto: Peter Steffensen)

Anita og jeg havde aftalt at mødes til et par timers træning i Viby fra morgenstunden.

Med Lille Bjørn havde jeg jo konkrete planer med de tre positioner, som er omtalt i de seneste blogindlæg. Med Max havde jeg ingenting, jo jeg havde vist en ret opgivende attitude …

I virkeligheden véd jeg jo godt, hvad der skal til, for at få større glæde ind i programmerne og mere præcision i positioner og overgange, og styr på de nye positioner og retninger. Men nogen gange er der brug for ét eller flere spark bagi for at få det helt ind på lystavlen, og de spark gav Anita så i dag – og jeg siger tusind tak 😊

Vi kom omkring korrekte positioner, grundindlæring af positioner, anvendelse af klikker (!!!), start af bevægelse i positioner osv. Og træning af fulde programmer NOT, træning af sekvenser fra programmer YES. Jamen, jamen, det har jeg jo hørt en masse gange, og har gjort det mere eller mindre helhjertet en del gange. Men nu skal det være løgn.

Med Lille Bjørns forestående debut i HTM3 og Max og jeg i en forhåbentlig meget bedre udgave end de seneste par gange til prøver, så skal det altså gøres meget bedre.

Fundamentet skal være meget mere stabilt.

Jeg har givet mig selv følgende opgaver til næste træning på tirsdag:
  1. Englishman opdelt i 5 dele, noget à la 0:00-0:45, 0:40-1:20, 1:15-2:00, 1:55-2:45 og 2:40-3:12
  2. Paddington opdelt i passende dele (5?)
  3. Træningsark med de relevante positioner for henholdsvis Lille Bjørn og Max, og status på indtagelse af position verbalt/med håndtegn, og start på bevægelse – klassisk træningslog
  4. Husk klikker!
Dagens træning?

Lille Bjørn: P2 på verbal. En anelse bak. P5 på verbal, med nogen hjælp.

Max: Første del af programmet (de første 45 sekunder) flere gange, masser af belønning, fest til sidst. P2 på verbal. P5 på verbal, også her med nogen hjælp.

Dette kombineret med input til koreografien på mandag, begynder at ligne noget, der kan ende som en konkret plan for at udvikle os alle tre – Lille Bjørn, Max og jeg – så vi får HTM-programmer i virkeligheden, som nærmere sig dem, jeg visualiserer.

Ingen kommentarer: