fredag den 20. juli 2018

Der er SÅ meget at glæde sig over


Jeg overvejede et ganske kort øjeblik at skrive noget kritisk, men det blev dømt ude på et splitsekund – det er ikke konstruktivt, og jeg ønsker at fokusere på det positive.

VM i HTM/FS er startet i dag i Holland. Jeg har intet fået set, men har fulgt med på Facebook, og det ser ud som om det er gået godt for de danske ekvipager i HTM. Sidsel og Wave er kommet i finalen, og det har jeg naturligvis ønsket tillykke med, og i bund og grund er vist ingen overraskede over det. Det er en fantastisk ekvipage, de er regerende nordiske mestre, og de kan nå så langt, som det skal være til VM. Jeg krydser alt hvad krydses kan for et fantastisk resultat i finalen søndag.

I morgen står den på Freestyle, jeg hepper alt hvad jeg kan på de danske ekvipager, og lidt ekstra for Louise og Billie/Rosie, som begge er på landsholdet og det er bare så supersejt af dem.

Jeg fik i går plaketten til Mette og Dixies pokal, som de skulle have fordi de fik HTMF-titlen til Sydkystens Hundeskoles arrangement 30. juni. Jeg skrev til Mette i går aftes, og i dag kom hun til Nets (hvor jeg arbejder) for at få pokalen, og som hun rigtigt sagde: det er meget mere personligt, når det ikke bare er en pokal, men en pokal med titel, hundens navn og dato.

Det var samtidig anledning til at jeg kunne gøre regnskabet op for vores første HTM-prøve nogensinde. Jeg vil ikke detaljeret redegøre for regnskabet, men jeg vil fortælle, hvad vi har gjort:
  • Alle der meldte fra senest 2 dage inden prøven fik deres gebyrer retur uden videre, ikke fordi vi skal, men fordi vi synes det er god kundepleje
  • Vi havde fem dommere, som fik honorar og kørsel (med mindre de havde valgt kørsel fra)
  • Vi havde madmor-ordning (Christina), som sørgede for mad, drikke, slik og vafler mv. Og fik honorar og kørsel for det.
  • Vi havde sekretær (Amanda), som sørgede for alt papirarbejdet. Og fik honorar og kørsel for det.
  • Vi havde prøveleder (mig selv), som sørgede for alt muligt praktisk på dagen. Og fik honorar og kørsel for det.
  • Vi havde hjælpere til at stille op fra morgenstunden (Johanna og Charlotte).
  • Vi havde tre DJ’s
  • Vi havde hjælper til at gøre klar til indskrivning af musik
  • Vi havde gavekort til alle dommere og hjælpere (i alt 14)
  • Vi havde gaver (legetøjsdyr) til alle i de officielle klasser (alt andet en træningsklasse)
  • Vi havde rosetter til 1-3 i alle klasser undtagen træningsklasse
Vi gjorde det præcis, som vi gerne ville gøre det, og vi endte med et overskud på 1.019 kroner.

Som altid, når vi holder prøver, er det ikke noget vi gør for pengenes skyld. Vi gør det, fordi vi synes det er sjovt, og fordi det er noget vi bare gør, så vi med oprejst pande kan deltage i alle mulige andre arrangementer. At vi får et lille overskud er vi da også glade for, men i sidste ende bliver det overskud også brugt på hunderelaterede aktiviteter.

Kirsten og jeg har glædet os over endnu en skøn sommerdag, hvor vi gik i vandet, da jeg kom hjem fra arbejde, og nød at vandet er så klart og varmt som nogensinde.


Vi fik den skønneste aftensmad, søkogte rejer fanget med trawl af S 226 Emmely Pilegaard og landet i Skagen i går, på franskbrød fra Lagkagehuset, med smør, og en himmerigsmundfuld hver eneste bid.

Jeg ar gjort bilen klar til turen til Sverige i morgen, har lavet de sidste aftaler med Amanda, og glæder mig til en skøn dag i det svenske sammen med en masse danske og svenske hundevenner. Og ikke mindst hyggeligt samvær med Amanda.

Jeg har gjort de sidste ting klar til prøven i Osted på søndag, da jeg regner ikke med, at det er det, jeg har mest energi til, når jeg kommer hjem i morgen sidst på eftermiddagen.

Jeg glæder mig så meget over, at nogle ”arbejdsmæssige udfordringer” er blevet vendt til noget konstruktivt.

Jeg glæder mig endnu mere over, at mine tre nordiske kolleger i arbejdet med et nordisk mesterskab i rally rykker helt vildt, og pludselig skal vi forholde os til grafisk udformning og farver på nordiske skilte, detaljer i de nordiske regler og meget andet spændende, samtidig med at jeg forsøger at få formel godkendelse af referatet af vores første møde sidste fredag. Det bliver så godt alt sammen!

Ingen kommentarer: