tirsdag den 17. juli 2018

Træning og endnu mere rally



Anita og jeg havde den ugentlige HTM-træning i hallen i Viby i dag. Med Lille Bjørn havde jeg fokus på at introducere ham til Paddington, dels som ”noget”, der bare er der, siddende på gulvet, eller noget, jeg går med og kæler, dels at introducere noget adfærd (gå rundt om Paddington). Nu skal jeg have læst bogen og set filmen, så jeg får noget konkret historie/adfærd at arbejde med.

Der skal helt klart mere træning til, før Lille Bjørn ignorerer Paddington, men det skal nok blive godt!

Med Max trænede jeg P2, jeg skal være noget skarpere med kriterierne, og lidt løs træning. Faktisk havde jeg ikke en plan for dagens træning (dumt), så jeg skal lige have skærpet mig = opdateret planen og følge den.

Til aften fik jeg klaret noget papirarbejde, bl.a. er banerne til 29. juli gjort klar.

Og så er planlægning af Sydkystens Hundeskoles rallyprøver (og en HTM?!) 2019 gået i gang. I den forbindelse kom jeg til at tælle, hvor mange prøver vi har afholdt, og prøverne 31. december 2018 (åbner for tilmelding 1. august) er vores rallyprøver nummer 50 og 51!

Efter aftensmaden skulle hundene lege med noget af legetøjet, der ligger i haven, og pludselig opstod der noget spontan trækkeleg, og jeg nåede at filme det.

Dagens mentale læsning var Heather Sumlins artikel “Watch Your Words - Control Your Thoughts”.

Her står bl.a.

Remember that no one is in charge of you but YOU. YOU make your own choices and you have the ability to change your internal dialogue to something powerful and meaningful. If you have a burning passion for something and a will to succeed - GO FOR IT!”

“If you are a parent, director or coach please watch the way you give criticism. Keep the positive points at the top of the list and make that positive list as long as possible. … It's your responsibility as the support system for your performer to give them encouragement, guidance and keep them as positive as possible.
  • Give your dreams a chance to come true.
  • Pay attention to what you say and think everyday as you head toward your goals.
  • If you are a mentor for someone keep that list of praise as long as possible and be a solution based communicator - always giving correction with direction.”

Ingen kommentarer: