søndag den 25. september 2011

En fantastisk LP-oplevelse

I dag var Lille Bjørn og jeg oppe i LP2 i Fensmark (DKK Kreds 10). Jeg havde for en gangs skyld været fornuftig og holdt fokus på den ene prøve, selvom der også var rallyprøver.
Så Lille Bjørn og jeg tog alene af sted. Efter 6 LP1-hunde var der fællesøvelser i LP2 med alle 8 hunde, og derefter gik vi i gang som den første af de 8 hunde i LP2.
Resultaterne kommer nedenfor (det blev ”kun” til en 2. præmie), men den følelse jeg havde indeni før, under og efter prøven var ubeskriveligt dejlig. Lille Bjørn var bare så glad, fokuseret og opmærksom – så er det bare evigt sjovt at gå til prøve. Jeg har talt op at jeg har været til LP-prøve 47 gange, og jeg kan ikke mindes at jeg har haft den fantastiske fornemmelse tidligere. Jeg har haft prøver der gik godt, men den fornemmelse af at samarbejdet bare kører og kører og kører, og Lille Bjørn der bare blev ved og ved og ville yde mere hele tiden, den var altså til at blive høj af.

Dagens resultater:
  • Fællesdæk: 0/20: Går tilbage til fører efter 1 min 30 sek.
  • Fri ved fod: 16/20: Flagrer lidt i følget og i nogle vendinger. Et par skæve pladser ellers fint
  • Frem og tilbagespring : 18/20: Et par skæve pladser, ellers fint
  • Apportering: 15/30: Knaldapport. Taber og samler med kommando
  • Stå og sit: 16/20: Hænger lidt i starten. Ekstra sit kommando, skæv plads.
  • Fremsending: 30/30: Fint
  • Stillingsskift: 24/30: Ekstra positionskommando. Rejser sig da fører går ind til hund
  • Indkald fra dæk: 19/20: Lille skæv plads, ellers fint
  • Næseprøve-søg: 16/20: Smider ved fører og går ikke plads
  • Helhedsindtryk: 9/10: Pænt førerarbejde. Fører støtter sin hund rigtigt godt. Dejlig arbejdsglad hund, hvor der mangler lidt sikkerhed og præcision.
  • I alt: 163/220, 2. præmie.

Der er ikke så meget at sige, bortset fra fællesdæk og apportering var det cirka vores niveau. Stor tak til Susanne Jervin som har optaget det hele på video:

Fællesdæk:



Start af fri ved fod:



Resten af programmet:

Ingen kommentarer: