fredag den 24. januar 2020

Basistræning og Quiz 2020

For 10 år siden

I går var Otto og jeg til anden runde Basistræning hos Julie Kræmmer.

Det et skøn træning, og jeg får virkelig fokus på huller i osten. Julie giver fin feedback med tips til at hæve/sænke kriterier efter behov, og der er virkelig noget at arbejde med.
  • Vi startede med at holde position (vi brugte sit), som jeg ikke har trænet systematisk før. Jeg skal virkelig være skarp på kriterierne, for Otto er ved at eksplodere for at få lov at lave noget.
  • Træning med forstyrrelser (godbid i skål), fristelsen trækker enormt, men vi kom godt i gang, og han vælger mig til.
  • Lidt klassisk klikkertræning: Mindre genstand der kan rulle, klikke hunden til at få den til at rulle et stykke. Flashback til Bob Bailey, lektion 1, skarphed på kriterier og at hæve dem. Jeg fik lynhurtigt Otto til at berøre og så kigge op på mig 😊 Det er meget godt at få frisket op på det med kriterierne!
  • Target. Gode fremskridt. Jeg har roen, og han er med på at begge forpoter skal stå på target, og han skal blive på den. Jeg træner på afstand.
  • Giv pote, med fornuftigt setup undgår jeg at få et slik på hånden før poten kommer op, men slikkeadfærden er udpræget og helt tydelig på …
  • Håndtouch. Jeg arbejder med ganske kort afstand, og bagside af hånd, men det at få en anelse fastholden er ikke opnået endnu.
Hvordan 2020 kommer til at gå kan kun tiden vise. Men min quiz 2020, giver selvfølgelig en indikation af, hvad jeg sidst i december gættede på, kom til at udgøre en del af 2020. I alt 8 personer (hvoraf jeg selv er den ene) har svaret på quizzen og her er en sammenfatning 😊
  • Lille Bjørn består NW1 (8-0) og får titlen NW1 (6-2)
  • Max kvalificerer sig til DM i rally (7-1) og Årets Hund i rally (6-2) i championklasse, men kvalificerer sig ikke til landsholdet (1-7) og bliver ikke svensk champion (0-8).
  • Max får en 1. præmie i NW2 (7-1) og måske titlen NW2 (4-4).
  • Max får måske FS2-titlen (4-4).
  • Otto består en rally begynderprøve (8-0), bliver RBM (8-0), består en øvet prøve (5-3) men bliver ikke RØM (2-6).
  • Otto kvalificerer sig ikke til DM i begynderklasse (3-5), men til Årets Hund i begynderklasse (6-2).
  • Otto består en NW1-prøve (7-1) og får NW1-titlen (5-3).
  • Otto består færdighedsprøve 1 (8-0), men ikke færdighedsprøve 2 (3-5).
  • Max får flest point til en rallyprøve (6-2), får bedste placering til DM (6-2) og bedste placering til Årets Hund (5-3).
Så er der spørgsmål, hvor man skal forudsige et antal.
  • Hvor mange officielle rallyprøver deltager Max i? Mellem 10 og 38, gennemsnit 23
  • Hvor mange officielle rallyprøver deltager Otto i? Mellem 6 og 30, gennemsnit 6
  • Hvor mange officielle HTM-prøver deltager Max i? Mellem 2 og 6, gennemsnit 3,5
  • Hvor mange officielle NW-prøver deltager Max i? Mellem 2 og 5, gennemsnit 3,5
  • Hvor mange officielle NW-prøver deltager Otto i? Mellem 2 og 5, gennemsnit 3
  • Hvor mange officielle rallyprøver dømmer Paul i Danmark? Mellem 10 og 20, gennemsnit 15,3
  • Hvad vejer Paul den 31.12.2020 om morgenen? Mellem 74,9 og 80 kg., gennemsnit 77,9 kg.
Det sidste spørgsmål:
  • Går Paul på pension i 2020 (har opsagt sin stilling i Nets til fratræden senest 31.12.2020)? Svaret er Nej (3-5).
Om godt 11 måneder er der svar på det hele 😊

Ingen kommentarer: