søndag den 21. juni 2020

Rallysøndag



Dagen begyndte med den sædvanlige morgentur.

Max og jeg tog til Schæferhundeklubben i Hvidovre, hvor jeg skulle dømme 7 ekvipager i en uofficiel begynderprøve. Max og jeg gik banen med diverse variationer, som opvarmning til dagens officielle prøve senere på dagen.

Den uofficielle prøve var meget prøvelignende. Flere af deltagerne har aldrig været til en prøve, og det gav lidt ekstra nerver, så resultaterne blev nok ikke helt, hvad de havde håbet på (bortset fra en fantastisk flot prøve til 98). Men alle havde den rette attitude, og vi har aftalt at lave en ny uofficiel prøve om 1-1½ måned, i god tid inden de officielle prøver 26. september.


Turen gik videre til Vallensbæk Jagtforening, hvor Gravhundeklubben holdt sin første officielle rallyprøve.

Det var ren nostalgi. I 2003 og nogle år frem var det her jeg trænede med Megan i Spanielklubben, jeg kunne næsten dufte Roberts flæskestegssandwich!!!

Annette havde lavet en ikke helt nem championbane (efter min smag). En lang første del med bl.a. slalom med rundtur, højre spiral og dobbelt 8-tal med sideskift. Og så en anden del med 7 stationære skilte.

Alt det indledende (ankomst, opvarmning) gik fint med Max, han løb hen til Annette, da vi passerede kantbåndet til opvarmningsarealet, blev kaldt tilbage, og vi gik i gang. Der var lidt snus, men han kom hurtigt tilbage og det gik superfint. Overgangen fra skilt 9 (2 sidestep til højre) og skilte 10 (skift side foran) var lidt trang, så det blev til en ommer, og en mistet øvelse, da Max kom på den forkerte side af skiltet i ommeren.

Der var en masse detaljer, som vi har trænet på, som bare fungerede i dag. Skilt 11: sit, højre, sit, hvor jeg har arbejdet med at Max skal stå i vendingen. 12: Stå, løb fra, hvor jeg har arbejdet med at han skal blive. 17: sit, 180 grader venstre, sit, hvor jeg har arbejdet med den skarpe vending. 18: bakke væk fra fører: hvor jeg har arbejdet med opsamlingen. 19: skilt 321, hvor jeg har arbejdet med håndtegn og signaler i øvrigt ved vendingen. Det HELE fungerede.

Vi endte med 80 point og 6.v. ud af 8, og en meget tilfreds fører😊

Gravhundeklubben havde meget stor ære af arrangementet! Det er dejligt, når nye arrangører giver sig i kast med rallyprøver, og ekstra skønt når det bliver en succes. Jeg stiller meget gerne op næste gang i afholder prøve!


Vi har pakket det meste til ferien på Bornholm, fået en god middag (fra Smeralda) og noget lækker vin. Vi glæder os til en dejlig uge på Bornholm.

Ingen kommentarer: