søndag den 7. juni 2020

Rally – hele vejen rundt 😉

Otto (foto: Hundefoto.nu)
Mens jeg skriver dette, er det endnu ikke helt sikkert, hvad grænsen for forsamlingsforbuddet ændres til. Men i rallykredse ageres der helt naturligt som om 10 bliver til mindst 50, og det håber jeg bestemt også!

Som formand for DKKs rallyudvalg er jeg meget tilfreds med, at de beslutninger vi traf tilbage i marts om håndtering af kvalifikation til DM og Årets Hund, har været tilstrækkelige, så der har ikke været behov for justeringer.

Heldigvis bliver der flere DM-kvalifikationsprøver, i alt 7: en dobbeltprøve 14. juni (hvor jeg skal dømme den ene, og op med Max til den anden), en prøve den 27. juni (som muligvis kommer til at blive delt over 27. og 28. juni), en dobbeltprøve 28. juni (som jeg desværre måtte melde fra til pga. ferie på Bornholm) samt en dobbeltprøve 12. juli (hvor jeg skal dømme og op).

Ja, der er mange DM-kvalifikationsprøver som blev aflyst, og det var ærgerligt, men det er superpositivt at der stadig er 7 prøver, som kan afholdes.

Som arrangør i Sydkystens Hundeskole ser jeg frem til vores første rallyprøve siden 8. februar, det bliver den 5. juli i Osted. Der er forbløffende få tilmeldinger i betragtning af, at det er en kvalifikation til Årets Hund, men dog med 17 champions!

Som dommer glæder jeg mig ekstra meget til at komme i gang igen. Jeg vil ikke sige, at jeg har savnet at dømme, men det gør jeg vist alligevel… Jeg ser frem til at dømme for første gang siden 22. februar, for DKK Kreds 2 den 14. juni. Den 4. juli skal jeg dømme for Rødovre Brugshundeklub, det et jubilæum, det er rallyprøve nr. 100, jeg skal dømme.

Jeg har designet banerne til 14. juni i dag, og jeg synes de er blevet meget spændende, jeg glæder mig til at præsentere dem for deltagerne 😊

Max (Hundefoto.nu)
Sidst, men ikke mindst, glæder jeg mig som udøver til at komme i gang igen. Max, Otto og jeg har trænet løbende, og i den kommende uge har vi 4 rallytræningsaftaler.

Max skal op 14. juni, 5. juli og 12. juli og jeg er gået i motivationstilstand, jeg skal bare have indersiden af hovedet på plads, så er vi klar.

Otto skal ikke op på denne side af sommerferien, men der står et par prøver i kalenderen i august. Også her er min mentale tilstand altafgørende, for pointene betyder intet. Vi skal bygge videre på det, som gerne skulle skabe grundlaget for forhåbentlig mange fantastiske år sammen; det handler om, at Otto skal synes, at det er tæt på det sjoveste i verden at gå på en prøvebane med far 😊

Der er mange perspektiver på genåbning af Danmark. Jeg er en af mange, som sætter stor pris på, at den muliggør noget der minder om rallyprøver, som før Corona 😊

Ingen kommentarer: