lørdag den 3. oktober 2020

Bang your head here


Jeg skrev i går om prøverne i dag: ”Jeg talte med Amanda sidst på eftermiddagen om alt muligt, derunder prøverne i morgen, og jeg fik sat præcise ord på mine mål i morgen (min mentale tilstand), og jeg er bare helt klar.”


Jeg kan allerede høre flere sige, at ingen er perfekte osv., men derfor er jeg alligevel gal på mig selv og fandt ovenstående Bob Bailey tegning frem, efter dagens rallyprøver ved Rishøj Centret, arrangeret af Dansk Collie Klub.

Anita dømte og havde lavet nogle drømmebaner, som passede Max, Otto og mig perfekt.

Vilkårene var perfekte: Rishøjhallen ligger 5 km fra mig, så jeg kunne følge Corona-retningslinjerne på enkel vis, ved at tage hjem mellem de to prøver 😊


Max skulle op som nr. 1 i championklasse, var perfekt varmet op, og bortset fra en lille misforståelse om, hvornår jeg måtte gå på banen, var alt som det skulle være. Fed kontakt! En ommer (skift side foran), en snus, og to andre 1’ere, og ikke mindst den skønneste følelse. Max gik bare så godt.

Vi fik en fin 2. plads med 94 point et flot felt med 9 deltagere. At ”tabe” til de regerende Danmarksmestre Birgitte og Linus kan vi godt leve med 😉

Jeg blev til næste klasse, seniorklassen, dels for at holde Dumle for Amanda, dels for at filme deres banegennemgang.

Derefter gik turen hjem, og jeg vendte tilbage nogle timer senere med Otto, vi ankom cirka en time før dagens sidste klasse begynderklasse skulle i gang.


Otto var også perfekt varmet op. Vi gav klartegn, der var lidt hopperi inden vi passerede start-skiltet og så gik vi ellers en superflot bane. Min mavefornemmelse var helt rigtigt, og alle mine kriterier for, hvordan prøven skulle være, for at den blev en succes, var opfyldt.

Alligevel begyndte jeg at diskutere med Anita under feedbacken. Det er helt lige meget, hvad det drejede sig om, jeg burde ikke have gjort det, men jeg kunne ikke lade være ☹ Jeg fik leget med Otto, han var en total superstjerne. Mit eget fokus skal jeg i den grad arbejde med.

Jeg var så selvoptaget, at jeg ikke fik givet Anita den gave, jeg havde med til hende, fordi dagens to prøver var – alt inklusive – prøve nummer 99 og 100, hvor hun dømte mine hunde (Megan, Lille Bjørn, Max og Otto).

Objektivt var det latterligt, Otto og jeg blev nr. 4 ud af 8 med 92 point. Men jeg ærgrede mig over at de ”uretfærdige” minus 3 kostede Otto en 3. plads.

Der er en noget for psykolog og coach at arbejde med, og jeg er ikke stolt af det, men jeg er jo generelt åben og ærlig i denne blog, og det vil jeg gerne blive ved med at være.

Tak til Dansk Collie Klub for et fint arrangement og Anita for nogle supergode baner.

Jeg fik også ideer til nye øvelser, da jeg så dette, men det er en helt anden sag :-)


Til aften fik vi lækker cocktail.


Og lækker aftensmad.



Ingen kommentarer: