fredag den 2. oktober 2020

Nedslag



Nogle nedslag på den forløbne uge.

Tirsdag trænede jeg med Mette ved Rishøjhallen, som jeg har nævnt. Men jeg glemte at skrive, at jeg også trænede med Max … Vi varmede perfekt op, og jeg havde planlagt at gå begynderbanen, med nogle ændringer, som jeg havde på plads i hovedet. Det gik fantastisk, bortset fra nogle af de skilte, hvor jeg havde glemt, hvad jeg havde aftalt med mig selv ☹ Hvilket naturligvis bare en god reminder om, at jeg skal have helt præcis styr på, hvad jeg vil, før vi kommer til skiltet, for ellers er det for sent.

Onsdag var jeg hos osteopat (Trine), fik gennemgået min situation, og fik nogle konkrete øvelser til venstre ankel. Og den store behandling.

Jeg følte mig ganske frisk, da jeg derefter var hjemme at vende og hente Kirsten, fordi vi skulle til bootcamp hos Tina (denfittecoach). Som mente jeg haltede meget mere end mandag ☹ Træningen gik forrygende, og jeg havde ikke problemer med at følge med!

Torsdag var sidste runde rally på Lises rally øvet hold med Otto. Otto var meget optaget af underlaget, og et stykke inde stoppede vi. Lise gav den mest fantastiske feedback, og vi fik talt om snus = snus, og snus = dæmpning. Og hvordan jeg mentalt skulle sende de rigtige signaler til Otto = jeg elsker dig.

Selvfølgelig virkede det.

Med aftenens træning sluttede den planlagte rallytræning.

Jeg siger tak til Lise for denne første runde, jeg har fået tilbud om at deltage på lørdagsholdet de gange, jeg kan, og jeg har lovet mig selv nogle enetimer hos Lise.

Jeg planlægger en masse selvtræning herunder haltræning, de kommende måneder, og hvis den rigtige holdtræningsmulighed dukker op, så slår jeg til. Det er ret uvant, at mulighederne ikke bare står i kø 😊

Fullt fokus online kurset Nina Steinbach skriver jeg ikke så meget om, men det er midt i prik. Alt det, jeg skulle have haft fat i for et år siden, men også er suverænt at tage fat i nu. Motivation, leg, forstyrrelser osv., alt det fundamentale, på en konstruktiv og pædagogisk måde.

Årets Hund den 10. oktober er under planlægning, og vi er uventet kommet lidt under pres pga. mange afbud. I seniorklasse er vi endt med 8 deltagere, i juniorklasse med 3 og championklasse med 14 point. I de øvrige klasser er der 10, men der er ikke flere reserver i ekspertklasse, og der er ikke ret mange reserver tilbage i begynder og øvet klasse.

Vi har gjort arrangementet så Corona-venligt som overhovedet muligt, og der bliver præmieoverrækkelse efter hver klasse.

Personligt har jeg fokus på at gå ordentligt, og som delmål at kunne gå ordentligt med begge hunde til rallyprøverne i Collie Klubben i morgen ved Rishøjhallen. Dét, kombineret med at have det rette fokus med hundene, er alt rigeligt.

Jeg arbejder intensivt med at styrke muskler og øge smidighed, og jeg kan gå virkelig rent i perioder 😉 Jeg skal varme op, jeg skal lave øvelser indimellem, så jeg ikke står for længe eller går for længe uden at leddene bliver aktiveret fornuftigt.

Jeg talte med Amanda sidst på eftermiddagen om alt muligt, derunder prøverne i morgen, og jeg fik sat præcise ord på mine mål i morgen (min mentale tilstand), og jeg er bare helt klar.

Ingen kommentarer: