torsdag den 9. september 2021

Den allersidste dans

Max VIL ind til kilden!

I dag fik jeg en mail om jeg var udtrukket til at deltage i NW2-prøve hos Hvalsø Hundevenner 24. oktober. 

Jeg tilmeldte med det samme, for det var lige hvad jeg havde drømt om, a propos Til glæden

Jeg har jo besluttet at pensionere Max fra NW-prøver (og træning), men det var lidt uforløst, hvis jeg bare skulle sige, at den forrige prøve var den sidste. Så jeg tilmeldte, og skrev til de nærmeste: 

Så er Max tilmeldt sin sidste NW-prøve, 24.10 i Hvalsø med Mia og Hanne som dommere :-) Ganske bevidst valgt, for at jeg mentalt har det rigtigt godt med at kunne gå til prøven, vide at det er sidste gang, og nyde ALT det Max og jeg kan sammen 😍

Max og jeg har haft en masse gode oplevelser i Nose Work, men det har været tydeligt, at NW2 var i overkanten af, hvad vi kunne klare på rimeligt niveau. Så sent som til træningen hos Merete i tirsdags var det tydeligt, at Otto er mere tålmodig og mere fandenivoldsk end Max. Så, som tidligere skrevet, prioriterer jeg nu rally med Max.

Den 24. oktober tager vi den allersidste dans sammen i Nose Work-sammenhæng.

Jeg kom lige til at tjekke kalenderen for resten af 2021, nu der også skal lægges noget hunderelateret ind i weekenderne … 

Uge 36: Dømme rally lørdag, rallyprøve med begge hunde søndag 
Uge 37: Rallykursus med begge hunde hos Helle Sejer lørdag, enetime med Otto/Amanda søndag 
Uge 38: Rally med begge hunde på Bornholm 
Uge 39: Dømme rally lørdag, rallyprøve med begge hunde søndag 
Uge 40: Måske NW-prøve lørdag, dømmer rallyprøve søndag 
Uge 41: FP2, FS1, Rally med begge hunde på Samsø 
Uge 42: NW2 søndag med Max 
Uge 43: Lørdag finale i Årets Hund (med Otto og måske med Max) 
Uge 44: Dømme rally lørdag 
Uge 45: Rallytræning hos Camilla lørdag 
Uge 46: Rally lørdag, Amandas afsked
Uge 47: Rallytræning hos Camilla lørdag 
Uge 48: Rally med begge hunde på Bornholm
Uge 49: Dømme NM i rally i Sverige 
Uge 50: INTET planlagt??? 
Uge 51: INTET planlagt, men det er også 1. og 2. juledag 😊 
Uge 52: Rally med begge hunde fredag 31. december

Ingen kommentarer herfra ...

Ingen kommentarer: