søndag den 3. oktober 2021

Rally Champion Bronze – eller endnu en weekend i rallyens tegn


I går havde jeg æren og fornøjelsen at Neel havde inviteret mig til at dømme den første officielle rallyprøve i Hundene på Bjerggaardens regi. 

Det var et særdeles veltilrettelagt arrangement, med masser af flotte resultater og en feedback på Facebook, så Neel må kunne gå på vandet i lang tid 😉 

Der var en ekvipage som jeg fadt pladask for: Daimi og hendes Leonberger Narcis. Det var deres anden rallyprøve, og kontakten eminent, jeg fik altså tårer i øjnene. De fik 100 point og blev RBM som bonus!

I dag gik turen til Ølstykke og DKK Kreds 1’s rallyprøver. Otto var tilmeldt i begynderklasse og Max i championklasse. Jeg havde til prøven i går talt om, at jeg manglende lidt motivation og havde lyst til at droppe prøven, men det blev klaret med lidt selvmotivation. Og heldigvis for det!

Vi kom topklare til dagens prøve. Otto skulle starte i en kæmpe begynderklasse (der var tilmeldt mere end 30 og deltog vist 26). Han blev varmet perfekt op, og vi gik vores bedste prøvr ever. Lone Sommer dømte, og roste for den fine kontakt. Vi fik 89 point, der var en 10’er, som jeg valgte ikke at lave om, fordi jeg ikke ville ødelægge boblen. En meget fed prøve!

Max var også perfekt varmet op og jeg kunne mærke, at det ville gå godt, da vi gik ind. Der var 3 sidestep til højre, hvor jeg fik timet min stå-kommando forkert, så vi måtte lave øvelsen om. Det var det. Max reagerede mellem skilt 1-2 på duften fra fristende 8-tal, men ellers var han mindst 100 % på.

Igen en superfed prøve, 97 point og 3. vinder og dermed 5. bronzepind og titlen RLCHB (Rally Champion Bronze).

Titlen er opnået med disse fem resultater:


Jeg skal ærligt indrømme, at det er kommet bag på mig, ikke at vi kunne opnå titlen, men at vi kunne gøre det så relativt hurtigt.

Det er sket det, at vi er begyndt at gå stabilt godt 😊

Vi kunne lige så godt have fået den 5. pind sidste weekend på Bornholm, der var marginalerne ikke med os. Det er der brug for på dette niveau, hvor selv 100 point ikke nødvendigvis er nok til 1. vinder.

Den sidste detalje, der skulle på plads, for at opnå stabiliteten, var Helle Sejers råd om at banen starter og slutter med øvelser uden for banen. Jeg går nu ind med fuldstændig ro og ud med tilsvarende ro.

Jeg nyder hver eneste prøve nu, husker at have det rigtige fokus, og får det mangefold igen af Otto og Max. Helle ville elske at se det, for det er så tydeligt, at hundene vælger mig til og når vi arbejder sammen, kan intet stoppe os 💓💓

1 kommentar:

REMY.CREDIT sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.