søndag den 26. juni 2016

Motivation er alt (6+)




Der har været mange muligheder for at arbejde med motivation med Max denne weekend. Rallyprøve i går, og 4 prøver i dag på Garbogaard. Mette Nielsens mand Johan var så venlig at optage Rallyprøven og her er den:



Jeg havde givet mig selv strenge dessiner om at kun at arbejde med motivation, så derfor ingen fejlmarkeringer, men bare vendinger ved ommerne. Det eneste sted jeg faldt i var ved bakke væk fra fører, hvor jeg kom til at give fejlmarkering.

Der var en interessant situation, hvor en hund kom ind på banen lige inden fremsending til keglen, jeg ventede bare og roste Max, men vi mistede øvelsen, hvilket så ikke betød noget i går. Men principielt er det interessant, hvordan situationen skal tackles. Så det ser vi nærmere på i DKK’s rallyudvalg.

Jeg havde aftalt med Anita og Louise at de skulle give feedback på mit førerarbejde, og det blev godkendt af begge!

Megan var også med, og gik en fin bane. Det var udfordrende med indkaldsskiltet modsat fremsendingsskiltet til feltet, for hun lå med ryggen til mig, da jeg skulle kalde ind, men ellers gik det ganske godt. 89 point er jeg meget tilfreds med!

I dag gik turen til Garbogaard og HTM-prøver. Max var tilmeldt i tre klasser og vi overtog Anita plads i træningsklasse. Så det blev til fire i alt.

Først FS1 til When I’m 64, desværre uden lyd.



Jeg har beskrevet mine kriterier ret detaljeret for Anita (som også har filmet) og jeg levede op til dem. Ingen korrektioner, en cirkel om stok i starten var nok, i bakke væk satte han sig og det blev accepteret, og sådan var der flere ting, som jeg havde besluttet på forhånd. Jeg huskede at rose undervejs, og hans fokus var fint, og jeg var meget tilfreds efter prøven.

Dommerkommentarer (Jette P, Anja, Lizza)

Udførelse
  • Rigtig fint. Ikke så tydeligt ”follow” med stokken (8.0)
  • Meget fin præstation. Lidt tøven indimellem (7.6)
  • Lidt tøvende, gik lidt i snus, enkelte misser. Men også mange fint udførte tricks. Hans target på stokken ligner mere en heelwork position (7.8)
Sværhedsgrad
  • Fint (7.9)
  • Ok for klassen. Lidt mere brug af ringen kunne ønskes (7.5)
  • Fint for klassen, men du må gerne udnytte ringen lidt mere (7.8)
Fortolkning
  •  (8.3)
  • OK – ovenstående kan skabe bedre flow (7.7)
  • Fint. Lidt svært for dig at gå i takt (:-)) (det er et svært stykke musik at gå i takt til) (8.0)
Samlet 23.5, bestået, 2 Q points. Fin bonus for en træningsrunde :-)

HTM-programmet:



Jeg overså flere oplagte dæmpninger fra Max, så det burde måske ikke være overraskende, at han forlod banen, jeg var ikke nær så skarp med kriterierne som i FS. Johanna gave mig en meget fin tilbagemelding lige efter, og udover ovenstående nævnte hun også min mangel på feedback (ros!!!) til Max, som gik ret flot meget af tiden.

Louise har for et stykke tid siden lokket mig til at vi skal optræde i 6+ sammen, og da jeg er enormt nem at lokke blev det hurtigt aftalt. Debuten stod i dag, hvor Louise & Bille og Max & jeg skulle debutere bi 6+ til Mills Borthers Be My Life’s Companion.

Det er en uofficiel klasse og man må belønne undervejs, og vi var ret tilfredse med vores debut. Vi er helt enige i dommerens (Anjas) kommentarer :-)
  • Udførelse: Meget fint og dygtigt program. Lidt ”forskelligheder” indimellem, som kunne styrke programmet, hvis I venter på hinanden (8.0)
  • Sværhedsgrad: (7.9)
  • Fortolkning: Flotte kostumer :-) Flot og underholdende (8.5)
Louise og jeg arbejder videre med nummeret og jeg kan roligt sige at vi glæder os til at vise det igen, det er ret sjovt at skulle koordinere to ekvipagers tricks!

Endelig træningsklassen, hvor jeg var forsynet med favoritlegetøjet og godbidder, og sikken en forskel i HTM. Jette Porters kommentarer: "I nogle positioner/tempi virker det som om det mere er dig, der prøver at følge Max end omvendt. Dejligt at se ham så glad og motiveret :-)"

Jeg er igen helt enig, han var så totalt tændt, og det var en ret rar fornemmelse.

Konklusion på weekenden. Det går bestemt den rette vej. Hvis jeg er en super god fører er Max mindst lige så god. Hvis jeg ikke er, slår han fra efter et stykke tid. Han er loyal og fortsætter lidt , men hvis jeg ikke lytter til hans signaler, så kommer der en klar afmelding.

En super weekend, vi klør på med det hele!

Ingen kommentarer: