tirsdag den 14. juni 2016

Klassisk træning

 
Max fyldte 5 år i dag, så inden morgenturen var der arrangeret fotosession i haven. Lille Max 5 år og den yngste i flokken. Hold da op, hvor har vi oplevet meget sammen allerede, og jeg føler at det mest spændende stadig er i vente. Jeg glæder mig til de næste mange år sammen med ham!
 
Jeg justerede planerne for aftenens og morgendagen rallytræning efter træningen i går aftes, så Max har træningsfri begge dage, og i dag fik Megan pladsen til den træning Christina arrangerer i Søborg.

Megan med Connie som bonusfører :-)

I dag var vi fem: Christina og Tempo, Connie og Magic, Majbrit og Caro, Annie og Tira og mig selv med Megan. Christina havde forberedt en bane, med fem til at stille op går det lynhurtigt. I dag var temaet igen præcision, og der var opbygget to baner parallelt/spejlvendt, så vi kunne gå to samtidig og være forstyrrelser for hinanden.

Vi er ret garvede alle sammen, så der bliver gået seriøst til sagen, kommenteret på livet løs, og snakket og grinet en del. Det er simpelthen hyggeligt!

De to baner gik jeg to gange hver, med Megan på hhv. højre og venstre side, og med passende pauser imellem. Jeg tror jeg fra start til slut med Megan trænede max 30 minutter og det gik ret godt. Jeg vil sige at 90 % var lige i skabet, og så var der nogle detaljer, vi kunne nørde med. Rundt om fører fra venstre side, sit-stå på højre side (!) og bakke 1-2 skridt på højre side (som jeg havde som fokus øvelse ved siden af).

Endelig arbejdede jeg med at justere håndsignaler til ind foran sit kontra ind foran stå, for Megan begyndte at bakke i den ene foran sit, fordi jeg var lidt for hurtig med at flytte hånden.

Megan hyggede sig gevaldigt, det var som altid hyggeligt at Cecilia var med, træningen gik fint og Christina og jeg fik talt om hundeskole i Søborg, kvalifikationsprøver til Årets Hund og andet væsentligt, da de andre var gået.

En super træningsaften.

Kirsten påstår at hverken Max eller Lille Bjørn havde savnet mig og Megan, så alle har været tilfredse!

Ingen kommentarer: